Error: The listener returned the following Message: 503 Service Unavailable
ΕΚΘΕΣΗ: Η ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ

  
    ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ     
    ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ     
    ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ     
ΕΚΘΕΣΗ: Η Αρχιτεκτονική σε κίνηση!

To "γάντι" της πρόκλησης σε όσους πιστεύουν ότι οι αφιλόξενοι χώροι κίνησης μέσα στα αστικά κέντρα δεν μπορούν να αποτελέσουν παρελθόν, έρχεται να ρίξει η έκθεση που έχει τίτλο "Η Αρχιτεκτονική σε κίνηση" και μεταφέρεται στη Θεσσαλονίκη από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας-Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας και το Σύλλογο Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης στις 13-27 Οκτωβρίου 2003, στο αίθριο του παλιού τελωνείου στο λιμάνι και τις ώρες 18.00-22.00 καθημερινά.

Την έκθεση θα παρουσιάσει την ημέρα των εγκαινίων , Δευτέρα 13/10 και ώρα 19.30, ο FRANCIS RAMBERT, δημοσιογράφος κριτικός αρχιτεκτονικής, επιμελητής της έκθεσης ΄΄Bouge l'architecture΄΄

΄Εχει δε ήδη παρουσιαστεί στο Παρίσι τον Οκτώβριο 2002 και περιοδεύει σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης όπως Ρότερνταμ ,Μπορντώ, Λυών, Λισαβώνα, Βαρκελώνη, Βερολίνο, Οσλο κλπ και στο Πεκίνο.

Η ΕΚΘΕΣΗ
Στην πόλη τα πάντα κινούνται, αλλά όχι αναγκαστικά στη σωστή κατεύθυνση!
Σήμερα η ταχύτητα έχει "καταλάβει" τη ζωή μας, φέρνοντας τα πάνω κάτω στις μέχρι τώρα προσεγγίσεις για την πόλη. Παρόλο που η ταχύτητα και η αστική ζωή συμβαδίζουν σήμερα απόλυτα, ωστόσο, οι τόποι που υποδέχονται με οποιοδήποτε τρόπο την κινητικότητα της νέας εποχής, εξακολουθούν να είναι αφιλόξενοι, απωθητικοί και τελικά "μη αστικοί".
Το Ινστιτούτο για την Πόλη σε Κίνηση - ένα ερευνητικό ίδρυμα με έδρα το Παρίσι, που ασχολείται με τα θέματα της σύγχρονης πόλης - διάλεξε την Παγκόσμια Έκθεση Αυτοκινήτου, που έλαβε χώρα το Σεπτέμβριο του 2002 στο Παρίσι για να θέσει στο ευρύτερο κοινό το σημαντικό ερώτημα της ποιότητας των χώρων της νέας κινητικότητας, μέσα από τη διοργάνωση μιας έκθεσης αρχιτεκτονικών έργων: όχι πια στους αφιλόξενους τόπους κίνησης μέσα στην πόλη.

Κατεξοχήν δημόσιοι χώροι, οι χώροι όπου η πόλη κινείται καθημερινά και ασταμάτητα, οφείλουν να είναι φιλικοί, να συνδυάζουν την αισθητική με τη λειτουργικότητα εξυπηρετώντας εξίσου το αυτοκίνητο, το δίτροχο, τον πεζό. Οι χώροι της νέας κινητικότητας, μεγάλοι οδικοί άξονες, χώροι στάθμευσης, σταθμοί μέσων μαζικής μεταφοράς, δεν μπορούν πλέον να αποτελούν ξένα σώματα στην πόλη. Στις σημερινές πόλεις των πολλών ταχυτήτων, είναι πολλοί αυτοί οι χώροι που εμποδίζουν τη διέλευση των πεζών, διακόπτουν τη συνέχεια του αστικού χώρου, δημιουργούν θύλακες αποξένωσης, παρά το ότι φτιάχτηκαν υποτίθεται για να ευνοούν τη μετακίνηση και την επικοινωνία, να "γεφυρώνουν" και όχι να αποξενώνουν.
Τι είδους απαντήσεις μπορεί να δώσει ο σχεδιασμός των χώρων της νέας κινητικότητας;
Μακριά από την ρομαντική επίκληση μιας πόλης χωρίς "κίνηση", μιας πόλης που ουτοπικά απωθεί το αυτοκίνητο ως τον χειρότερό της εφιάλτη, η Έκθεση "Bouge l'Architecture", ξεδιπλώνει ένα πανόραμα ιδεών, πειραματισμών και υλοποιημένων σχεδίων από την Ευρώπη και το υπόλοιπο κόσμο, των χώρων όπου η πόλη κινείται. Μέσα από μια σειρά επιμέρους θεματικών ενοτήτων, η έκθεση αποτελεί ένα μανιφέστο για τη σύγχρονη αστικότητα, όπου τα δίκτυα αποτελούν νευραλγικά της στοιχεία και η μετακίνηση ένα βασικό αστικό συντελεστή, εστιάζοντας σε νέους τρόπους ζωής και κατοίκησης εκεί που διάφορες λειτουργίες αρχίζουν σταδιακά να συνδυάζονται με τους χώρους της νέας κινητικότητας: Θα δούμε για παράδειγμα στην έκθεση ένα κτίριο να "ξεδιπλώνεται" ως συνέχεια του οδοστρώματος και να γίνεται χώρος στάθμευσης- κατοικίες- καταστήματα - ξενοδοχείο στο Άμστερνταμ, ένα μουσείο να ξεφυτρώνει στην καρδιά ενός σταθμού λεωφορείων στην Κόρδοβα, γραφειακούς χώρους να προσαρτώνται σε μια γέφυρα στην έξοδο του αυτοκινητόδρομου Α14 στη Ναντέρ.
Ο στόχος της έκθεσης δεν είναι να συγκεντρώσει απλά μια σειρά "καινοτομιών" γύρω από τους χώρους κινητικότητας και μετακίνησης, αλλά να εστιάσει σε αυθεντικές περιπτώσεις αστικής πολυ-λειτουργικότητας, όπως τις εμπνεύστηκαν αρχιτέκτονες, πολεοδόμοι, σχεδιαστές τοπίου, προβάλλοντας μια νέα γενιά χώρων στάθμευσης, σταθμών, οδικών αξόνων και κόμβων ενσωματωμένων στην αστική ζωή.
Μέσω της πρωτοτυπίας των προγραμμάτων, υλοποιημένων ή μη, η έκθεση υπογραμμίζει ότι δεν υπάρχει αντίθεση ανάμεσα στην άνεση και την ευχαρίστηση από τη μια μεριά, στην ανθεκτικότητα και ασφάλεια από την άλλη. Το ταξίδι γίνεται πρόσκληση για έναν "περίπατο" στα τοπία του υπερ-μοντέρνου, στην επα-ανακάλυψη του αρχιτεκτονικού - πολεοδομικού νοήματος λέξεων όπως διασχίζω, προσεγγίζω, γεφυρώνω, περνάω ανάμεσα έναν περίπατο για την ανακάλυψη μιας άλλης πόλης.

ΧΟΡΗΓΟΣ : ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ