Νέα έργα ύψους 8 δισ. ευρώ προγραμματίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ

Συμβάσεις παραχώρησης τρίτης γενιάς για οδικούς άξονες και άλλες υποδομές
Νέα έργα υποδομής με συμβάσεις παραχώρησης σε όλη τη χώρα συνολικού προϋπολογισμού άνω των 8 δισ. ευρώ προγραμματίζει το ΥΠΕΧΩΔΕ. Τα έργα αυτά μπορούν να υλοποιηθούν μετά το 2013, που θα έχουν ολοκληρωθεί οι καινούργιοι αυτοκινητόδρομοι οι οποίοι θα κατασκευαστούν με συμβάσεις παραχώρησης. Πρόκειται για την Ιόνια οδό, τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος Ε-65, τον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός- Κλειδί, τους αυτοκινητοδρόμους Πελοποννήσου, την υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης και τις επεκτάσεις της Αττικής οδού που έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν ως το 2013. Ηδη εγκαθίστανται τα πρώτα εργοτάξια στα έργα αυτά.
Το ΥΠΕΧΩΔΕ κατήρτισε πρόγραμμα μελετών από το οποίο προκύπτει ότι ετοιμάζονται νέα οδικά και όχι μόνο έργα τα οποία θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο της παραχώρησης, αφού μετά το 2013 θα έχει ολοκληρωθεί και το ΕΣΠΑ.
Από την πλευρά τους μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι προτείνουν σειρά νέων έργων, καθώς εκτιμούν ότι η χώρα θα χρειαστεί νέες υποδομές και μετά το 2013. Τα νέα έργα θα αφορούν εκτός από οδικούς άξονες και περιβαλλοντικές υποδομές, όπως η διαχείριση απορριμμάτων, η διαχείριση υδάτινων πόρων, η κατασκευή νέων χώρων στάθμευσης οχημάτων, αλλά και η επέκταση δικτύων σταθερής τροχιάς για τις αστικές μεταφορές. Στη λεγόμενη τρίτη γενιά έργων παραχώρησης προτείνεται να ενταχθεί η δημιουργία ενός δικτύου από οριζόντιους οδικούς άξονες που θα συνδέουν την ανατολική με τη δυτική ηπειρωτική χώρα, όπως:
Βόλος- Τρίκαλα- Αρτα- Πρέβεζα Λαμία- Αγρίνιο Θήβα- Αντίρριο Τρίπολη- Ολυμπία Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)
Στο λεκανοπέδιο Αττικής οι προτάσεις των κατασκευαστών αφορούν την περαιτέρω επέκταση της Αττικής οδού, αλλά και τη δημιουργία του άξονα Ελευσίνα- Θήβα στη διαδρομή της Κάζας που θα αποσυμφορήσει την κίνηση στο τμήμα της Εθνικής οδού που περνά μέσα από τη πόλη. Ηδη η μελέτη του έργου αυτού έχει προκηρυχθεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Στα νέα έργα της Αττικής περιλαμβάνονται:
- Η επέκταση της Αττικής οδού προς Λαύριο.
- Η λεωφόρος Κύμης.
- Η ολοκλήρωση του εξωτερικού και του ενδιάμεσου δακτυλίου του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας
- Η δημιουργία υπόγειου αυτοκινητοδρόμου στη τμήμα από τον κόμβο της Δουκίσσης Πλακεντίας ως την Εθνική οδό, που θεωρείται από τους επικεφαλής της Αττικής Οδού ως άμεσης προτεραιότητας εξαιτίας της ιδιαίτερα μεγάλης κυκλοφοριακής κίνησης που παρατηρείται εκεί κατά τις ώρες αιχμής. Επιπλέον η κατασκευή των επεκτάσεων της Αττικής οδού προς την παραλιακή ζώνη εκτιμάται ότι θα αυξήσει την κίνηση στο τμήμα αυτό. Το έργο είναι ακριβό και η εταιρεία της Αττικής οδού προτείνει να το χρηματοδοτήσει με ταυτόχρονη χρονική παράταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής οδού.
Για τη Θεσσαλονίκη προτείνεται η επέκταση της υποθαλάσσιας αρτηρίας προς την ανατολική πλευρά της πόλης και η δημιουργία του εξωτερικού δακτυλίου της πόλης από τον Χορτιάτη ως το Στενό του Θερμαϊκού κόλπου.
http://www.tovimadaily.gr//Article.aspx?d=20071205&nid=6777796&sn=&spid=1376