Εσκασε ο «μουντζούρης»Σε δρομολόγιο πριν από λίγες ημέρες έχασε το καζάνι της ατμομηχανής. Η έλλειψη ειδικών τεχνιτών καθιστά αδύνατη την επισκευή και τώρα το τρενάκι θα κινείται μόνο με ντιζελομηχανές
ΜΑΡΙΑ ΡΙΤΖΑΛΕΟΥ
Λαβώθηκε ανεπανόρθωτα ο «μουντζούρης» του Πηλίου. Το θρυλικό τρενάκι δεν θα σφυρίξει ξανά με κάρβουνο, καθώς η τελευταία εν λειτουργία ατμομηχανή του τρύπησε σε δρομολόγιό του πριν από λίγες μέρες και ο ΟΣΕ δεν βρίσκει εξειδικευμένους τεχνίτες για να επιδιορθώσει τη ζημιά.
Ετσι ο θρυλικός «μουντζούρης» θα κινείται πλέον μόνο με ντιζελομηχανές, στερώντας για πάντα από τους λάτρεις του σιδηρόδρομου τη χαρά και τη μυρωδιά του... κάρβουνου.
«Δυστυχώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθεί συνεργείο για να επιδιορθώσει τη ζημιά και πολύ φοβάμαι ότι οι φίλοι του τρένου πρέπει να συνηθίσουν στην ιδέα ότι θα στερηθούν την ατμομηχανή του τρένου του Πηλίου», είπε στο «Εθνος» ο υπεύθυνος ασφαλείας της γραμμής Θεσσαλίας του ΟΣΕ, Γιάννης Αντωνιάδης.
Το περιστατικό σημειώθηκε πριν από μερικές μέρες, όταν οι Φίλοι του Σιδηρόδρομου θέλησαν να κάνουν την καθιερωμένη βόλτα με το τρενάκι του Πηλίου και ζήτησαν να κινείται με την παραδοσιακή ατμομηχανή.
Ηθελαν να μυρίζουν το κάρβουνο, να ακούν τον θόρυβο της μηχανής και να νιώθουν τη μουντζούρα στο δέρμα τους για να έχουν την αίσθηση του παλιού καιρού.
Ο ΟΣΕ διέθεσε τη μία από τις δύο ατμομηχανές που έχουν απομείνει για τον «μουντζούρη» και το τρένο αναχώρησε από τον σταθμό στα Ανω Λεχώνια για τις Μηλιές.
Στην επιστροφή όμως τρύπησε το δοχείο που παράγει τον ατμό, όταν έσκασαν οι αύλακες του λέβητα και το τρένο ακινητοποιήθηκε. Σύμφωνα με τους ειδικούς, η ζημιά ξεπερνά τις 100.000 ευρώ και σε αυτή την οικονομική συγκυρία θεωρείται έως αδύνατον να δώσει έγκριση ο ΟΣΕ για την επιδιόρθωσή της.
Αλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδεχομένως να κληθούν ειδικοί από το εξωτερικό για να αποκαταστήσουν τη βλάβη, ενώ για λόγους ασφάλειας δεν θα χρησιμοποιείται ούτε η δεύτερη ατμομηχανή και το τρενάκι του Πηλίου θα κινείται μόνο με πετρέλαιο και τις ντιζελομηχανές του.
Η μηχανή που τέθηκε εκτός λειτουργίας είναι η «Μηλέαι», που κατασκευάστηκε το 1903 στο Τιμπίζ του Βελγίου και ήταν η τελευταία από τις πέντε που χρησιμοποίησαν οι Θεσσαλικοί Σιδηρόδρομοι στη γραμμή του Πηλίου, ενώ στις Μηλιές υπάρχει ακόμη η «Ιάσων», αλλά δεν θα χρησιμοποιείται.
Η θρυλική ιστορία του
Σφύριξε για πρώτη φορά το 1895 στο Πήλιο
Το τρενάκι του Πηλίου συνδέθηκε με την ιστορία και την καθημερινότητα στο βουνό των Κενταύρων. Η σιδηροδρομική γραμμή, που αποτελεί μία από τις ωραιότερες του κόσμου, σχεδιάστηκε από τον Εβαρέστο Ντε Κίρικο, πατέρα του διάσημου ζωγράφου Τζιόρτζιο Ντε Κίρικο. Ο Ντε Κίρικο χρησιμοποίησε ντόπιους τεχνίτες και χάραξε μια διαδρομή ανάμεσα στις πλαγιές και στους ελαιώνες, πλάτους μόλις 60 εκατοστών, που κόβει την ανάσα. Από το 1895 μέχρι το 1971 ο «μουντζούρης» σφύριζε ανελλιπώς και ξαναμπήκε σε λειτουργία πριν από μερικά χρόνια χάρη στις άοκνες προσπάθειες των Φίλων του Σιδηρόδρομου. Τους καλοκαιρινούς μήνες ανεβαίνει το βουνό με ταχύτητα μόλις 20 χιλιόμετρα την ώρα, ξεκινώντας από τα Ανω Λεχώνια με τελικό προορισμό τις Μηλιές. Η διαδρομή διαρκεί περίπου 3 ώρες και οι επιβάτες δεν χορταίνουν να απολαμβάνουν τη φύση και τη μοναδική διαδρομή μέσα από παραδοσιακούς οικισμούς όπως η Ανω Γατζέα, οι Πινακάτες, τα Αργυρέικα.
http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=10701033