Μετρό: Καθυστερήσεις λόγω Siemens

Η Siemens προκαλεί παράπλευρες απώλειες στις επεκτάσεις του μετρό! Ευτυχώς η εμπλοκή αυτή δεν επηρεάζει την παράδοση των νέων σταθμών στο τμήμα Εθνική Αμυνα-Δ. Πλακεντίας. Μέσα στον Ιούνιο, πιθανότατα ώς τις 10 του μηνός, θα δοθεί επιτέλους στο κοινό ο σταθμός στον Χολαργό και τον Σεπτέμβριο θα ακολουθήσει η Αγία Παρασκευή.
«Είμαστε παγιδευμένοι», ομολόγησε χθες ο Δημήτρης Ρέππας, που αποκάλυψε ότι λόγω του πολύκροτου σκανδάλου έχει καθυστερήσει η υπογραφή της σύμβασης για τα ηλεκτρομηχανολογικά των επεκτάσεων προς Ελληνικό, Περιστέρι και Χαϊδάρι, που έπρεπε να έχει γίνει από το 2008. Η εμπλοκή αυτή θα οδηγήσει στο παράδοξο να ολοκληρωθεί, με καθυστέρηση βεβαίως σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα των συμβάσεων, η κατασκευή των επτά νέων σταθμών, οι οποίοι όμως δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν.
Να σημειωθεί ότι η Siemens είναι στα έργα του μετρό από την πρώτη σύμβαση του 1992 και μάλιστα, λόγω της τεχνολογίας που έχει εγκαταστήσει στο αρχικό δίκτυο, έχει εξασφαλίσει την απόλυτη κυριαρχία στον τομέα της για το σύνολο του έργου. Δεν είναι τυχαίο ότι σε όλους τους διαγωνισμούς που ακολούθησαν είχε το προβάδισμα ή ήταν η μόνη συμμετοχή. Αυτό έγινε και με τον διαγωνισμό του 2008, όπου όμως λόγω του σκανδάλου δεν προχώρησε η υπογραφή της σύμβασης των ηλεκτρομηχανολογικών έργων. Αν επιλυθεί το πρόβλημα σε εύλογο χρονικό διάστημα, εκτιμάται ότι ώς τον Μάρτιο θα παραδοθούν σταδιακά οι σταθμοί Ηλιούπολης, Αλίμου, Αργυρούπολης, Ελληνικού, Περιστερίου, Ανθούπολης και Χαϊδαρίου.
Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στον διαγωνισμό της νέας γραμμής προς Πειραιά, που ήδη είχε ακυρωθεί πριν από μία διετία λόγω προσφυγών μεταξύ των υποψηφίων. Η επανάλειψή του στις αρχές του 2008 έφερε νέα προβλήματα, καθώς η εταιρεία «Ακτωρ» έχει καταθέσει προσφορά μαζί με τη Siemens.
Η συμμετοχή της γερμανικής εταιρείας προκάλεσε προσφυγή στη Δικαιοσύνη εκ μέρους ανταγωνιστών, που δεν έχει κριθεί τελεσίδικα. Να σημειωθεί ότι η γνωμοδότηση της Κομισιόν, στην οποία απευθύνθηκε το υπουργείο Υποδομών, είναι ασαφής και δεν βοηθά στην επίλυση του προβλήματος.
Στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών διαβεβαίωσε ότι στις αρχές του 2011 θα δημοπρατηθεί η νέα γραμμή σχήματος «U», που θα ξεκινά από το Γαλάτσι, θα φθάνει στον σταθμό Πανεπιστήμιο και θα καταλήγει στο Μαρούσι μέσω της λεωφόρου Κηφισίας. Εγινε γνωστό ότι θα γίνουν αλλαγές ώστε να εξυπηρετηθούν οι περιοχές της Καισαριανής και του Βύρωνα, με διεύρυνση της γραμμής μετά το «Χίλτον».
http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=20/05/2010&id=164248