Κινεζική απόβαση στο Θριάσιο

Η Cosco θα διεκδικήσει το νέο εμπορευματικό κέντρο μαζί με τον ΟΛΠ
Κώστας Ντελέζος
Το ενδιαφέρον της κινεζικής Cosco να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την κατασκευή, διαχείριση και εκμετάλλευση του νέου μεγάλου εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο επιβεβαίωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Γουέι Τζιαφού, στη συνάντηση που είχε χτες με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα.
Η δημοπράτηση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, θα γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες, με διαδικασία η οποία θα είναι ανοιχτή. Απόφαση της κυβέρνησης είναι η κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου να γίνει με σύμβαση παραχώρησης από ιδιώτη επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει και τη διαχείρισή του για περίοδο 40 ετών.
Η Cosco αναμένεται να εκδηλώσει ενδιαφέρον για το Θριάσιο από κοινού με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς. Στόχος της είναι να διαχειρίζεται τη μεταφορά των εμπορευμάτων που θα μπαίνουν από το λιμάνι του Πειραιά- όπου ήδη δραστηριοποιείται- και θα φτάνουν σε όλη την Ελλάδα, εξασφαλίζοντας οικονομίες κλίμακας, καθώς εκτός από τον έλεγχο λιμανιού θα ελέγχει και τη διακίνηση των εμπορευμάτων.
Ωστόσο, ο κ. Τζιαφού στη χτεσινή συνάντηση με τον κ. Ρέππα δεσμεύτηκε να προωθήσει και τα άλλα ελληνικά επιχειρηματικά σχέδια για τις σιδηροδρομικές και τις εναέριες μεταφορές σε αντίστοιχες κινεζικές εταιρείες με στόχο να τα αξιολογήσουν και να έρθουν να επενδύσουν στην Ελλάδα.
Στην παρουσίαση που έγινε χτες το πρωί στο υπουργείο Μεταφορών, ο κ. Ρέππας, πέραν του project του Θριασίου, παρουσίασε στον επικεφαλής της Cosco το σχέδιο της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ.
Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε ο κ. Ρέππας στην κινεζική πλευρά, μέσω του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΣΕ, θα δοθεί η δυνατότητα σε ιδιώτες επενδυτές να συνεργαστούν με τον ΟΣΕ να επενδύσουν στον Οργανισμό και κυρίως στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές). «Αυτό είναι ένα τμήμα λειτουργίας του σιδηροδρόμου που μπορεί να ενδιαφέρει και την Cosco ή κάποια εταιρεία η οποία ασχολείται με τον σιδηρόδρομο ή τις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές και συνεργάζεται με την Cosco», είπε ο κ. Ρέππας στην κινεζική αντιπροσωπεία.
Πάντως, ο υπουργός έσπευσε να συμπληρώσει μετά τη συνάντηση ότι «η Cosco είναι μια ναυτιλιακή κατά βάση εταιρεία, δεν είναι μια εταιρεία σιδηροδρόμων», προσθέτοντας ότι οι Κινέζοι «δεσμεύτηκαν να μεταφέρουν σε οργανισμούς της πατρίδας τους που ασχολούνται με αυτό το αντικείμενο όλα τα στοιχεία που τους παρουσιάσαμε».
Το αεροδρόμιο Ηρακλείου
Το τρίτο θέμα που έπεσε στο τραπέζι των συζητήσεων με τον επικεφαλής της Cosco ήταν η κατασκευή του νέου μεγάλου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλλι του Ηρακλείου της Κρήτης, το οποίο θα προχωρήσει με σύμβαση παραχώρησης και θα κατασκευαστεί πέντε χρόνια μετά την επιλογή του αναδόχου.
Ο κ. Τζιαφού σε δηλώσεις του αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε στο υπουργείο Μεταφορών, αφού επανέλαβε ότι η Cosco είναι μία κατά βάση ναυτιλιακή εταιρεία, δεσμεύτηκε να παρουσιάσει τους σχετικούς φακέλους με τα σχέδια για τον ΟΣΕ και το Καστέλλι σε άλλες κινεζικές επιχειρήσεις. «Βεβαίως και μας ενδιαφέρουν οι εξελίξεις στις αερομεταφορές και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, στο πλαίσιο των συνδυασμένων μεταφορών, ωστόσο στην παρούσα φάση η έμφαση δίνεται στην κύρια δραστηριότητά μας που είναι οι θαλάσσιες μεταφορές», τόνισε χαρακτηριστικά.
Την ικανοποίησή του για τα αποτελέσματα της συνάντησης εξέφρασε από την πλευρά του και ο κ. Ρέππας, ο οποίος εκτίμησε ότι η συμμετοχή της Cosco στον διαγωνισμό για το Θριάσιο είναι πολύ πιθανή με ενδεχόμενη σύμπραξη με τον ΟΛΠ. Διευκρίνισε, πάντως, ότι «όλα θα κριθούν στην πράξη και εκ του αποτελέσματος», ενώ σημείωσε πως στην αρχική πρόταση για το Θριάσιο δεν προβλέπονται φορολογικά κίνητρα.
Ο υπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι τέθηκαν οι βάσεις για περαιτέρω συνεργασία. «Η κινεζική αντιπροσωπεία εκδήλωσε ενδιαφέρον για όλα τα θέματα. Δήλωσαν διαθέσιμοι, έτοιμοι να αναλάβουν επενδυτικές πρωτοβουλίες στην Ελλάδα, την οποία θεωρούν πραγματικά ως μια χώρα επιλογής για κάποιον που θέλει να επενδύσει αυτήν την περίοδο», ανέφερε ο κ. Ρέππας.
Και γαλλικό ενδιαφέρον
Σημειώνεται ότι ενδιαφέρον για το Θριάσιο και για τον ΟΣΕ φέρεται να έχει εκδηλωθεί και από τους Γάλλους. Μάλιστα για τα ζητήματα αυτά επρόκειτο να έρθει στην Ελλάδα ο γάλλος υπουργός Μεταφορών Ντ. Μπισερό. Ομως, η επίσκεψη μετατέθηκε για τον Ιούλιο, όταν η κυβέρνηση θα έχει παρουσιάσει το τελικό σχέδιό της για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ.
Προτάσεις και για στρατιωτική συνεργασία
ΝΑ ΜΠΕΙ και στις προμήθειες του Ελληνικού Στρατού, κυρίως με συστήματα υποστήριξης, επιδιώκει η Κίνα, της οποίας υψηλόβαθμη αντιπροσωπεία στρατιωτικών βρίσκεται στην Ελλάδα.
Σχετικές κρούσεις έγιναν κατά τις επαφές που είχε χθες η 10μελής αντιπροσωπεία στο ελληνικό Πεντάγωνο.
Μεταξύ των θεμάτων που πρότειναν οι Κινέζοι ως πιθανό πεδίο συνεργασίας ήταν ο εξοπλισμός για πυρηνικό, βιολογικό και χημικό πόλεμο. «Για ό,τι έχετε ενδιαφέρον να το παρουσιάσετε μέσω των θεσμοθετημένων οργάνων» ήταν η απάντηση και αναμένεται πλέον το επόμενο βήμα από την κινεζική πλευρά. Κύριο θέμα ήταν η υλοποίηση του Προγράμματος Στρατιωτικής Συνεργασίας που ήδη τρέχει. Επικεφαλής της κινεζικής αντιπροσωπείας είναι ο στρατηγός Ζhang Ηaiyang, πολιτικός κομισάριος του πυροβολικού, που συναντήθηκε και με τους αρχηγούς ΓΕΕΘΑ πτέραρχο Γ. Γιάγκο και ΓΕΣ αντιστράτηγο Φραγκούλη Φράγκο, παρουσία και του πρέσβη της Κίνας στην Αθήνα κ. Luo Lin Quan.
Διαχείριση εμπορευμάτων και επισκευές πλοίων!
ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ βήμα πιο κοντά βρέθηκαν χθες ο ΟΛΠ και η κινεζική Cosco καθώς υψηλόβαθμα στελέχη των δύο εταιρειών εξέτασαν πιο εξειδικευμένα τις αρχικές συμφωνίες για συνεργασία τόσο στη διεκδίκηση του εμπορευματικού σταθμού του Θριασίου Πεδίου όσο και στον τομέα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας. Στο πλαίσιο των όσων συμφωνήθηκαν την Τετάρτη κατά τη συνάντηση μεταξύ του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Cosco Γουέι Τζιαφού και του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ Γιώργου Ανωμερίτη στελέχη των δύο εταιρειών εξέτασαν συγκεκριμένα τη συνεργασία της Cosco Logistics Co και της νεοϊδρυθείσας θυγατρικής του ΟΛΠ Α.Ε. Εταιρείας Συνδυασμένων Μεταφορών και Διαχείρισης Εμπορευμάτων Α.Ε.
(Logistics ΟΛΠ Α.Ε.) ενώ συζήτησαν και το πλαίσιο της συνεργασίας τους για το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριασίου. Και οι δύο πλευρές επαναβεβαίωσαν το θερμό τους ενδιαφέρον για το εμπορευματικό κέντρο και, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, «μέχρι την έκδοση της σχετικής Προκήρυξης Παραχώρησης θα συνεχίσουν τις αναγκαίες διαδικασίες διερεύνησης της συμμετοχής τους στο έργο». Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες η σχετική συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές έχει ουσιαστικά κλείσει και αναζητείται ο κατασκευαστικός όμιλος ο οποίος θα συμμετάσχει στο υπό διαμόρφωση κοινοπρακτικό σχήμα.
Παράλληλα τα στελέχη των δύο εταιρειών συζήτησαν το πλαίσιο της συνεργασίας της νεοϊδρυθείσας θυγατρικής εταιρείας του ΟΛΠ Ναυπηγοεπισκευαστικές Υπηρεσίες Α.Ε. (ΝΑΥΣΟΛΠ) με τις εταιρείες της Cosco Ship-Τrade Co και Shipyard Group Cosco για θέματα τεχνικής συνεργασίας, επισκευής και συντήρησης πλοίων στην Ελλάδα, καθώς και για την παράδοση δεξαμενής τύπου ΡΑΝΑΜΑΧ στη ΝΕΖ. Στις συνομιλίες έλαβαν μέρος πλην των εκπροσώπων ΟΛΠ και ΣΕΠ, οι διευθύνοντες σύμβουλοι των δύο εταιρειών της Cosco κ.κ. Chen Damin και Wang Χingru.
http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&ct=1&artid=4575703