Να καταργηθούν οι σιδηροδρομικές γραμμές στη Νέα Ιωνία

 

·        Απάντηση του ΤΕΕ Μαγνησίας σε επιστολή των κατοίκων των Μελισσατίκων

 

 

Υπέρ της κατάργησης των σιδηροδρομικών γραμμών που κατακερματίζουν τη Νέα Ιωνία (το γνωστό S) τάσσεται το Τεχνικό Επιμελητήριο Μαγνησίας, απαντώντας με επιστολή του σε κατοίκους του οικισμού Μελισσατίκων. Το θέμα συζητήθηκε στην προχθεσινή συνεδρίαση της Διοικούσας Επιτροπής, όπου αποφασίσθηκε να σταλούν ως απάντηση τα συμπεράσματα της Ομάδας Εργασίας του, που είχε ασχοληθεί με το θέμα των σιδηροδρομικών μεταφορών στο νομό. Στα συμπεράσματα καταγράφεται μεταξύ άλλων η ταχύτερη δυνατόν κατάργηση των σιδηροδρομικών γραμμών που διασχίζουν τη Νέα Ιωνία.

Αξίζει να αναφερθεί πως ο προϊστάμενος της γραμμής του ΟΣΕ στο Βόλο κ. Γιάννης Αντωνιάδης, σε δηλώσεις του πριν από λίγες ημέρες είχε αναφέρει ότι εξετάζεται η επιλογή της σύνδεσης του Βόλου μέσω Βιομηχανικής περιοχής μέχρι το Λατομείο που  θα απαλλάξει συνολικά το πολεοδομικό συγκρότημα από την παρουσία των σιδηροδρομικών γραμμών, όμως αυτή τη στιγμή δεν βρίσκεται στις προτεραιότητες.

Για να γίνει η προαναφερόμενη σύνδεση χρειάζεται η σιδηροδρομική γραμμή από τη ΒΙΠΕ μέχρι το Λατομείο να «κανονικοποιηθεί» και να μετατραπεί σε 1,43 αφού αυτή την στιγμή είναι μετρική (ένα μέτρο).

 

Οι κάτοικοι

Οι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής, με επιστολή τους προς τους Βουλευτές του νομού και τους φορείς, τονίζουν ότι είναι μοναδική ευκαιρία να καταργηθεί η σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ (το γνωστό «S») που κατακερματίζει τη Νέα Ιωνία και τον οικισμό Μελισσατίκα, μετά την κατάρρευση της σιδηροδρομικής γέφυρας στον Ξηριά, το απόγευμα της Δευτέρας 9 Οκτωβρίου κατά τη διάρκεια της μεγάλης βροχόπτωσης.

Οι κάτοικοι στο υπόμνημα τους τονίζουν, ιδιαιτέρως τον κίνδυνο που διατρέχουν καθημερινά περνώντας τις … φυλασσόμενες διαβάσεις του ΟΣΕ για να μεταβούν στις εργασίες, στα σχολεία και στις οικίες τους.

«Οι μπάρες που υποτίθεται υπάρχουν εκεί, αναφέρουν οι κάτοικοι για την ασφάλεια των διερχομένων, πολύ συχνά δεν λειτουργούν και οι υπεύθυνοι του ΟΣΕ παρά τις συνεχείς πιέσεις μας, αδιαφορούν (ατυχήματα, δυστυχήματα, θάνατοι έχουν κατ’ επανάληψη συμβεί). Πιστεύουμε ότι μία λύση μόνον υπάρχει στο πολυσύνθετο αυτό πρόβλημα που αφορά όλους τους κατοίκους του Βόλου, κυρίως όμως της Νέας Ιωνίας, Μελισσατίκων, Γλαφυρών, Κερασιάς, Καναλίων, Κεραμιδίου: Να μην ανακατασκευαστεί  η γέφυρα, αλλά να χρησιμοποιηθεί η γραμμή Παλαιοφαρσάλων, με κάποιες τεχνικές επιδιορθώσεις και διαπλάτυνση της γραμμής σε μήκος λίγων χιλιομέτρων.

Υπενθυμίζουμε ότι υπάρχουν μελέτες και σχέδια και για τη μεταφορά του εμπορικού σταθμού στη Βιομηχανική περιοχή και για τη μεταφορά του επιβατικού σταθμού σε μέρος που εξυπηρετεί όλους. Ο ΟΣΕ όμως κλείνει τα ώτα του», καταλήγουν στο υπόμνημα τους οι κάτοικοι.

 

Το ΤΕΕ

Από τη πλευρά του το ΤΕΕ Μαγνησίας στην απάντηση του προς τους κατοίκους του ενημέρωσε ότι «η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Μαγνησίας, στην συνεδρίαση της 14ης  Νοεμβρίου 2006, συζήτησε το θέμα που θέσατε μέσω της επιστολή σας, στην οποία μεταξύ άλλων ζητάτε με αφορμή την κατάρρευση της γέφυρας ΟΣΕ στον Ξηριά, την κατάργηση της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής (το γνωστό S) που κατακερματίζει της Νέας Ιωνίας και τον οικισμό Μελισσάτικα.

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Μαγνησίας, στα πλαίσια του ρόλο του ως θεσμοθετημένος τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας, εκπόνησε μέσω Ομάδας Εργασίας, «Μελέτη για την Βελτίωση των Σιδηροδρομικών Μεταφορών στο Ν. Μαγνησίας».

Σας παραθέτουμε τις απόψεις και τις προτάσεις της Ομάδας Εργασίας του ΤΕΕ Μαγνησίας, που είναι και θέσεις του τοπικού τμήματος, που πρέπει να συμπεριληφθούν στις άμεσες προτεραιότητες του ΟΣΕ:

·        Αναβάθμιση της γραμμής  Λάρισας – Βόλου με ολόσωμους στρωτήρες μπετόν και συνεχώς συγκολλημένες σιδηροτροχιές (UIC 54 σύνδεσμοι Voslow) και ηλεκτροκίνηση.

·        Ανακαίνιση των σταθμών, που δεν έχουν ακόμα ανακαινισθεί (δηλ. σταθμός Βόλου εν μέρει και σταθμός Βελεστίνου συνολικά)

·        Δημιουργία ανισόπεδου κόμβου στην περιοχή Σέσκλου (Λατομείο)

·        Αναβάθμιση τροχαίου υλικού στη γραμμή Λάρισας – Βόλου με νέες αυτοκινητάμαξες τύπου I.C.., Desiro, Railbus

·        Εξασφάλιση ανταποκρίσεων με τα περισσότερα δρομολόγια της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης

·        Σχεδιασμός δρομολογίων express που θα συνδυάζουν τη γρήγορη μετακίνηση μεταξύ Βόλου – Λάρισας με την ανταπόκριση με τα Icity E της γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης

·        Κατά το δυνατόν τήρηση σταθερού διαστήματος μεταξύ των δρομολογίων από και προς Λάρισα (π.χ ανά μιάμιση ώρα) και ορισμός ακέραιων ωρών αναχώρησης ώστε τα δρομολόγια να είναι ευκολομνημόνευτα, με την επιφύλαξη των περιορισμών που θέτει η απαίτηση για τις ανταποκρίσεις.

·        Βελτίωση και της απ’ ευθείας σύνδεσης του Βόλου μέσω Λάρισας, με Αθήνα και Θεσσαλονίκη (με επιβατάμαξες χωρίς ανταπόκριση)

·        Επαναλειτουργία του Θεσσαλικού Σιδηροδρόμου με ορισμένα από τα  δρομολόγια  Βόλος – Βελεστίνο – Λάρισα να συνεχίζουν για Παλαιοφάρσαλο - Σοφάδες - Καρδίτσα - Τρίκαλα - Καλαμπάκα              (δρομολόγια ημερησίως κατ’ αρχάς με προοπτική όλα τα δρομολόγια από το Βόλο να καταλήγουν στην Καλαμπάκα)

·        Κατάργηση του τμήματος «S» των γραμμών που διασχίζουν την Ν. Ιωνία,  το ταχύτερο δυνατόν

·        Σύνδεση του δικτύου μέσω του εργοστασίου ΠΕΒ με την Β’ ΒΙ.ΠΕ. Βόλου, τις χαλυβουργίες και άλλα εργοστάσια της περιοχής. (ΒΙΟΛΑΡ κ.α.)

Μεσοπρόθεσμα θα πρέπει να δρομολογηθούν επίσης τα εξής έργα:

·         Σύνδεση του δικτύου με την  ΒΙ.ΠΕ Αλμυρού  και με  το αεροδρόμιο Νέας Αγχιάλου και δρομολόγηση επιβατικών αμαξοστοιχιών προς τους νέους  Σταθμούς  Αλμυρού και Αγχιάλου

·        Διπλασιασμός της γραμμής Λάρισας – Βόλου (ώστε η χρονοαπόσταση  Βόλου – Λάρισας να μειωθεί περαιτέρω).

·        Εκσυγχρονισμός και επαναλειτουργία της γραμμής Βόλου -  Παλαιοφαρσάλου

Μακροπρόθεσμα, προτείνεται να διερευνηθούν τα εξής έργα:

·         H υπογείωση των τμημάτων του δικτύου που θα διέρχονται μέσα από την πόλη (και μετά την κατάργηση του “S”).