«Κολλημένος» για μια ακόμη φορά ο Περιφερειακός

 

* Καθυστερεί η πρόχειρη συνένωση του πρώτου και δεύτερου τμήματος, σύμφωνα με το ΤΕΕ  Μαγνησίας

 

 

  

 

Σοβαρές αμφιβολίες για τη σύνδεσης του πρώτου τμήματος του Περιφερειακού δρόμου με το δεύτερο τμήμα, την καθυστέρηση της προκήρυξης της μελέτης “σκούπα”, αλλά και την εξυπηρέτηση των οχημάτων μέσω του τούνελ που κατασκευάζεται στη Γορίτσα εξέφρασε χθες αντιπροσωπεία μελών της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ Μαγνησίας, που επισκέφτηκε τη Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2006. Την αντιπροσωπεία του ΤΕΕ Μαγνησίας αποτελούσαν ο πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής κ. Σωκράτης Αναγνώστου, ο αντιπρόεδρος κ. Δημήτρης Βασιλειάδης, ο Γραμματέας κ. Νίκος Τσιούτσιος και το μέλος κ. Κώστας Παπαποστόλου.

 

Στο πρώτο

τμήμα

Ιδιαίτερα απογοητευμένος εμφανίστηκε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Αναγνώστου, ο οποίος ανέφερε ότι κατά την επίσκεψη της αντιπροσωπείας του τοπικού τμήματος στο έργο, “δεν βρήκαμε ούτε έναν να εργάζεται”.

Σύμφωνα με την ενημέρωση, που υπήρξε από τον επιβλέποντα του έργου κ. Αλεξόπουλο, αλλά και τον εργοταξιάρχη κ. Συντριβάνη, μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, η εταιρίας Αθηναϊκή Τεχνική θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει την πρόχειρη εργολαβία της σύνδεσης του κόμβου της Αγίας Βαρβάρας μέχρι την γέφυρα Κραυσίδωνα, προκειμένου να γίνει η σύνδεση πρώτου και δευτέρου τμήματος του δρόμου. Η πρόχειρη εργολαβία, περιλαμβάνει την κατασκευή μικρού δρόμου δίπλα από τον θολωτό τάφο και την σύνδεση των δύο τμημάτων μέχρι να ξεκινήσει η εργολαβία “σκούπα”, που περιλαμβάνει και την τελική παράκαμψη του θολωτού τάφου. Σημειώνεται ότι οι εργασίες από το κόμβο Λαρίσης μέχρι τον κόμβο της Αγίας Βαρβάρας, έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και απομένουν μικρολεπτομέρειες.

Το εργοτάξιο είναι σταματημένο, παρότι υπάρχουν κάποιες εργασίες που πρέπει να ολοκληρωθούν προκειμένου να ενωθεί το πρώτο με το δεύτερο τμήμα, είπε ο κ. Αναγνώστου, ο οποίος εξέφρασε την αμφιβολία αν οι εργασίες ολοκληρωθούν μέχρι τις 30 Νοεμβρίου.

 

Μελέτη

“σκούπα”

Παρότι είχε ανακοινωθεί ότι το Νοέμβριο θα γινόταν η δημοπράτηση της εργολαβίας για τη μελέτη “σκούπα”, ώστε να ολοκληρωθεί επιτέλους το πρώτο τμήμα του Περιφερειακού, εντούτοις μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία εξέλιξη για τη συγκεκριμένη μελέτη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη τα χρήματα έχουν κατατεθεί στην αντίστοιχη ΣΑΕ, ωστόσο δεν έχει προχωρήσει η ανακήρυξη του αναδόχου που θα αναλάβει το έργο.

 

Τρίτο

τμήμα

Την ικανοποίησή τους για την πρόοδο των εργασιών στο τρίτο κομμάτι του Περιφερειακού, από Γορίτσα μέχρι Αγριά εξέφρασαν τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ Μαγνησίας, κατά την επίσκεψή τους στο εργοτάξιο της αναδόχου εταιρείας ΜΕΛΚΑ. Την αντιπροσωπεία του τοπικού τμήματος υποδέχθηκαν ο εργοταξιάρχης κ. Γιάννης Παπαγιάννης και ο υπεύθυνος ασφαλείας μηχανολόγος – μηχανικός κ.Θόδωρας Κουτσούκος.

Οπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας κ. Σωκράτης Αναγνώστου, πρόκειται για ένα δύσκολο έργο καθώς περιλαμβάνει την κατασκευή τούνελ και κοιλαδογέφυρας πάνω από το εργοστάσιο της ΑΓΕΤ, ωστόσο οι ρυθμοί ανάπτυξής του είναι ικανοποιητικοί.

Σοβαρό πρόβλημα ωστόσο εντοπίζεται με τις απαλλοτριώσεις 103 περίπου στρεμμάτων στον κόμβο μετά το εργοστάσιο της ΑΓΕΤ. Οι εν λόγω απαλλοτριώσεις, είχαν αρθεί πριν από ένα χρόνο και όπως ανέφερε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας, εντός του Δεκεμβρίου, να επαναπροκηρυχθούν προκειμένου να έχει πρόσβαση η κατασκευαστική εταιρεία στο μέτωπο των εργασιών. Ο συγκεκριμένος κόμβος είναι ο κρισιμότερος στη συγκεκριμένη φάση του έργου, καθώς συνδέει τον Περιφερειακό δρόμο με την παραλιακή οδό, στην περιοχή “Αστέρια” Αγριάς.

Ωστόσο τα μέλη του ΤΕΕ Μαγνησίας εξέφρασαν τον προβληματισμό τους, για το γεγονός ότι από το τούνελ και μετά ο Περιφερειακός δρόμος θα καταλαμβάνει μόνο δύο λωρίδες κυκλοφορίας, κατάσταση που θα δυσχεράνει την κυκλοφορία των οχημάτων κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Η συμβατική υποχρέωση ολοκλήρωσης του έργου λήγει στις 18 Αυγούστου 2008 και

με μικρής έκτασης εκρήξεις, μία σε ημερήσια βάση κάθε δύο μέτρα, έχει ήδη ξεκινήσει η διάτρηση του λόφου της Γορίτσας για τη διέλευση του περιφερειακού δρόμου. Η σήραγγα 600 περίπου μέτρων –τα 400 υπολογίζεται θα διανοιχθούν με τη χρήση εκρηκτικών- αποτελεί το 50% του προϋπολογισμού του έργου, το σύνολο του οποίου αγγίζει τα 19.800.000 ευρώ.

Η σήραγγα, που προβλέπεται να διανοιχθεί σε ένα χρόνο, θα λειτουργεί με δύο λωρίδες κυκλοφορίας, μία για κάθε κατεύθυνση, από μία βοηθητική λωρίδα 1,5 μέτρου σε κάθε κατεύθυνση και πεζοδρόμια. Εκτός από τα συστήματα εξαερισμού, πυρόσβεσης και φωτισμού, προβλέπεται η εγκατάσταση ηλεκτρονικού κυκλώματος παρακολούθησης του έργου, για τον εντοπισμό και την άμεση αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων.

Το υπόλοιπο 50% του έργου αποτελείται από την λεγόμενη κοιλαδογέφυρα στην ΑΓΕΤ. Η συνεχόμενη γέφυρα, μήκους 500 μέτρων, θα γεφυρώσει την κοιλάδα που έχει δημιουργηθεί από τη λατόμευση των προηγούμενων ετών και θα περνάει πάνω από αυτά τα σημεία σε ύψος ακόμη και 30 ή 40 μέτρων.

εργασίες γίνονται στο κομμάτι, 500 περίπου μέτρων, που θα ενώσει το τέλος του τμήματος του παλιού περιφερειακού, καθώς και σε κομμάτι μετά την ΑΓΕΤ, όπου γίνεται εκχέρσωση.

Το έργο θα δώσει τη δυνατότητα στον περιφερειακό να περάσει πίσω από την ΑΓΕΤ, και από τη Γορίτσα να βγει προς την Αγριά.