Μηχανικοί Της Ανάπτυξης

 

Ενημερωτικά Δελτία

Ενημερωτικό Δελτίο ΤΕΕ (29/03/1999)

Ενημερωτικό Δελτίο ΤΕΕ (19/04/1999)

 

Ιστορικό της παράταξης

ETOΣ ΙΔΡΥΣΗΣ : 1996 

ΕΔΡΑ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ : ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Οι ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ αφού έδωσαν πρόσφατα το στίγμα τους με δημοσιεύσεις στο Ενημερωτικό Δελτίο του Τ.Ε.Ε. (μέσω της φιλόξενης στήλης των Μηχανικών της Εκπαίδευσης), και αφού αγωνίστηκαν ασκώντας έντονες πιέσεις για την συνένωση των ανεξάρτητων παρατάξεων του Τ.Ε.Ε. σε μία ΕΝΙΑΙΑ, υποχρεώνονται από τα πράγματα σε αυτοτελή κάθοδο στις επικείμενες εκλογές του Τ.Ε.Ε. Ευελπιστούμε να εκφράσουμε το ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΜΕΓΕΘΟΣ που σε αντίθεση με τους αεριτζήδες και τους εκπροσώπους των μεγάλων συμφερόντων, προσφέρει στο τόπο την ανάπτυξη και την ελπίδα, άρα δικαιούται καλύτερης μεταχείρισης. Δεν πρόκειται να συντηρήσουμε εσωτερικά αντισυναδελφικά μέτωπα, γιατί αυτά λειτουργούν σε βάρος όλων μας. Απευθυνόμαστε λοιπόν σε όλους τους συναδέλφους και τους καλούμε να μελετήσουν τις θέσεις μας και αν συμφωνούν να μας υπερψηφίσουν. ΕΙΜΑΣΤΕ Η ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ ΜΕ ΕΔΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ! Ως πρώτα δείγματα γραφής παραθέτουμε τις προτάσεις μας για τις αναθέσεις μελετών δημοσίων έργων, για την ανεργία και για τις μελέτες ιδιωτικών έργων. Διαπιστώνουμε ότι με τον τρόπο που πραγματοποιούνται οι αναθέσεις μελετών δημοσίων έργων συντηρούν το πελατειακό , αθηνοκεντρικό και παρηκμασμένο σύστημα διαχείρισης της εξουσίας στη χώρα μας. Είναι εκπληκτικό ότι ο καλός Ν. 716/77 απέτυχε στην πράξη επειδή ακριβώς καταστρατηγήθηκε από όλους και ότι οι έχοντες & κατέχοντες προσπαθούν, με το πρόσχημα της εναρμόνισης με την 92/50/ΕΟΚ Κοιν. Οδηγία , να θεσπίσουν έναν πολύ χειρότερο. Αναφορικά με τα φαινόμενα ανεργίας, υποαπασχόλησης, ετεροαπασχόλησης και υποβάθμισης των μελετητών ιδιωτικών έργων, φρονούμε ότι θα πρέπει επιτέλους να αντιμετωπιστούν τελεσφόρα και όχι με καταγραφές, αφορισμούς, εσωτερικά μέτωπα και ευχολόγια. Υπόψιν ότι προτείνουμε και κώδικες συμπεριφοράς και επαγγελματικής δεοντολογίας και όχι μόνο νομοθετικά μέτρα. Εχει καταδειχθεί ότι οι ουσιαστικές αλλαγές σπάνια επέρχονται μόνο από τις Υπουργικές καρέκλες

 

Προτάσεις της παράταξης για τις αναθέσεις Μελετών Δημοσίων Έργων

1. Οι μελέτες να ανατίθενται με διαγωνισμό (Ν. 716/77, άρ. 11 παρ. 5). Εάν από τα πράγματα επιβάλλεται απευθείας ανάθεση (Ν. 716/77, άρ. 11 παρ. 7) , να ανατίθενται αιτιολογημένα ύστερα από εφαρμογή αντικειμενικού συστήματος μοριακής αξιολόγησης (POINT SYSTEM) με βασικά κριτήρια αυτά της απασχόλησης και της εμπειρίας (αρκεί συμπλήρωση του Π.Δ. 194/79). Τα ανά κριτήριο μόρια θα περιγράφονται υποχρεωτικά στην πρόσκληση . Σε κάθε περίπτωση να μην αποκλείεται και η κλήρωση. Υπόψιν ότι αυτό προτάθηκε τον Ιούνιο του 1989 από την τότε ομάδα δουλειάς του Τ.Ε.Ε. (συν. Πλαϊνης, Σαλαγιάννης, Τζαναβάρας, Παπαδανιήλ, Χαρούπα, Ε.Δ. 1614 της 7-5-90), τον Νοέμβριο του 1994 από το Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και τον Ιούνιο του 1995 από τον Σύλλογο Μελετητών ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ (βλ. Ε.Δ. 1875 της 2-10-95) και ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ , το Τ.Ε.Ε. και οι κομματικοσυνδικαλιστικές παρατάξεις τηρούν σιγή ιχθύος, ενώ ουδέποτε πραγματοποιήθηκε η ειδική συνεδρίαση της αντιπροσωπείας του Τ.Ε.Ε. ΥΠΟΨΙΝ ΟΤΙ ΑΡΚΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΟΙ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΗΣ ΜΟΡΦΗΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ.

2. Βελτίωση του Π.Δ. 566/89 (το "καύχημα" του Τ.Ε.Ε.) , ώστε καμία αμοιβή μελέτης ή έργου συμβούλου να μην μπορεί να καταβληθεί από τους παρέδρους και τα δημόσια ταμεία (ανεξάρτητα με το τρόπο ή την διαδικασία ανάθεσης ή την φύση του έργου ή τον εργοδότη κλπ) , αν δεν προσκομισθούν αποδεικτικά δημοσιεύσεων στο ενημερωτικό δελτίο Τ.Ε.Ε., τόσο για νομότυπη πρόσκληση, όσο και για πλήρως αιτιολογημένη απόφαση ανάθεσης. Αυτό να ισχύει και για τις αναθέσεις ύστερα από εφαρμογή παρεκκλίσεων ή διατάξεων επέκτασης σύμβασης, συμπληρωματικής σύμβασης κλπ. ΑΥΤΟ ΘΑ ΑΥΞΗΣΕΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΤΟΥ Τ.Ε.Ε.

3. Συμπλήρωση του Π.Δ. 194/79, ώστε να κατοχυρωθεί η από μηχανικούς κλπ. κατά περίπτωση επιστήμονες σύνθεση των επιτροπών αξιολόγησης.

4. Νομοθέτηση εντοπιότητας διαμερίσματος για μελετητές και γραφεία Γ τάξης . Τούτο θα βοηθήσει στην περιφερειακή ανάπτυξη της χώρας και στην αποκέντρωση του "μεσαίου" μελετητικού δυναμικού. ΕΙΝΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΟΤΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΟΥ Τ.Ε.Ε. ΑΝΤΙΠΑΡΕΡΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΗ ΕΧΟΝΤΑΣ ΤΑ ΚΟΤΣΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΤΕΙ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟΥ .

5. Σαφής περιγραφή των εννοιών της μελέτης, του έργου συμβούλου και του ερευνητικού προγράμματος & νομοθετική κατάργηση όλων των παρεκκλίσεων, ώστε όλες οι μελέτες να ανατίθενται με τον Ν. 716/77 χωρίς να είναι δυνατή η ανάθεση με νομοθετικές παρεκκλίσεις ή με διάφορους μανδύες.

6. Νομοθετική υπαγωγή των προσφυγών κατά αναθέσεων μελετών και απορρίψεων ενστάσεων στα διοικητικά εφετεία όπου η εκδίκαση είναι συντομότερη και η διαδικασία αποκεντρωμένη και οικονομικότερη. Παράλληλα να είναι υποχρεωτική για την απαράδεκτα υπολειτουργούσα σήμερα Γ.Ε.Μ. η εξέταση όλων των ενστάσεων .

7. Νομοθετική θέσπιση αντικειμενικής και αδιάβλητης διαδικασίας ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ των εγκεκριμένων μελετών και δημοσιοποίησης των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης στο ενημερωτικό δελτίο Τ.Ε.Ε. (αυτό θα μπορούσε να γίνει αξιοποιώντας το πλούσιο δυναμικό των Α.Ε.Ι.).

 

Προτάσεις της παράταξης για την ανεργία και τις μελέτες ιδιοτικών έργων

1. Αναβάθμιση ρόλου μηχανικού. Ο μηχανικός είναι μελετητής, επιβλέπων, κατασκευαστής και όχι μόνο εκδότης οικοδομικής άδειας.

2. Οχι εσωτερικά μέτωπα μεταξύ των συναδέλφων. Συνεργασία και όχι μέτωπα με τις Πολυτεχνικές και τις Τεχνολογικές Σχολές.

3. Ναι στην φιλοσοφία των προτάσεων Αρσένη. Οχι όμως στην αύξηση του αριθμού εισακτέων σε Ιατρικές, Πολυτεχνικές κλπ. παρόμοιες Σχολές.

4. Οχι εκτέλεση έργων (δημοσίων, ιδιωτικών) χωρίς συνεχή παρουσία του επιβλέποντα μηχανικού.

5. Οχι στο αναχρονιστικό μοντέλο του μηχανικού που τα ξέρει και τα αναλαμβάνει όλα. Ναι στην διακριτότητα των ρόλων των συναδέλφων. Ο μηχανικός συνεργάζεται με συναδέλφους που καλύπτουν άλλες ειδικότητες και προβάλλει την αναγκαιότητά τους.

6. Εντολές στο προσωπικό των εργοταξίων (δημοσίων, ιδιωτικών) θα δίνει μόνο ο επιβλέπων μηχανικός.

7. Στροφή του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων σε περιφερειακά, νομαρχιακά και τοπικά έργα ώστε να αξιοποιηθεί το τοπικό επιστημονικοτεχνικό δυναμικό. ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΠΕΛΑΤΕΙΑΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.

8. Ναι στην ποιοτική αναβάθμιση των Τ.Ε.Ι. Οχι όμως στις επικαλύψεις Σχολών ή ειδικοτήτων αποφοίτων Α.Ε.Ι. - Τ.Ε.Ι.

9. ΑΜΕΣΗ ΙΔΡΥΣΗ κλάδου ανεργίας του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. που θα επιδοτεί αντί να απομυζά τους άνεργους νέους συναδέλφους. Υπόψιν ότι το Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. έχει αποθεματικά και ακίνητη περιουσία 160 δις.

10. Ποιοτική αναβάθμιση των μελετών ιδιωτικών έργων, με αντίστοιχη αύξηση των αμοιβών, ώστε να φτάσουν περίπου στο επίπεδο τευχών και σχεδίων των μελετών δημοσίων έργων.

11. Υποχρεωτική παράσταση μηχανικού - τεχνικού συμβούλου σε όλες τις αγορές ακινήτων πάνω από κάποιο όριο αξίας.

12. Κατοχύρωση ρόλου μηχανικού ασφαλείας και υγιεινής σε εργοτάξια, βιομηχανίες, βιοτεχνίες κλπ.

13. Αναγνώριση ρόλου νέων ειδικοτήτων (μηχανικός διοίκησης, οικονομολόγος μηχανικός, περιβαλλοντολόγος μηχανικός κλπ.).

14. Συνεχής επιμόρφωση των μηχανικών.

15. Θεσμοθέτηση μητρώου και πτυχίου κατασκευαστή ιδιωτικών έργων