ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ

 ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Αρ. Πρωτ.  6820/1.11.2010

  

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

  

Ευρεία σύσκεψη παρουσία του Δ.Ρέππα

στο ΤΕΕ/ΤΚΜ για το ΣΣΥΜ

 

 Την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να μην αναλωθεί στο σχεδιασμό αλλά να προχωρήσει σε πράξεις, σε ότι αφορά την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης στο πλαίσιο του Στρατηγικού Σχεδίου Υποδομών Μεταφορών (ΣΣΥΜ), εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας κατά τη διάρκεια σύσκεψης εργασίας που πραγματοποιήθηκε στο ΤΕΕ/ΤΚΜ, το οποίο έχει αναλάβει τη δημόσια διαβούλευση για το ΣΣΥΜ.

«Δεν πρέπει να δοθεί η εντύπωση ότι σχεδιάζουμε για να μην πράξουμε», είπε στους συμμετέχοντες στη σύσκεψη ο κ. Ρέππας ξεκαθαρίζοντας πως «η κυβέρνηση θα βάλει την υπογραφή της σε έργα για τα οποία υπάρχει κοινή πεποίθηση ότι πρέπει να γίνουν. Δεν υπάρχουν ‘διαφορετικές πλευρές’ στο συγκεκριμένο θέμα. Υπάρχει μόνο η Θεσσαλονίκη». Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκε η πρόοδος της δημόσιας διαβούλευσης πάνω στο Στρατηγικό Σχέδιο, έγινε ο απολογισμός πεπραγμένων και κατατέθηκαν συγκεκριμένες προτάσεις. 

Στη σύσκεψη εργασίας συμμετείχαν οι υφυπουργοί Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας και Γιάννης Μαγκριώτης καθώς και οι γενικοί γραμματείς του υπουργείου Γιάννης Οικονομίδης και Σέργιος Λαμπρόπουλος. Όπως έχει γίνει γνωστό τη διαβούλευση, η οποία θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2010, έχει αναλάβει το ΤΕΕ/ΤΚΜ. Στη σύσκεψη, εκτός από τη διοίκηση του ΤΕΕ/ΤΚΜ συμμετείχαν τα μέλη της επιτροπής που έχουν επεξεργαστεί το ΣΣΥΜ, στελέχη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της «Αττικό Μετρό», του Ινστιτούτου Μεταφορών κι οι πρόεδροι της «Εγνατία Οδός», του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης και του ΟΡΘΕ.

Στον χαιρετισμό του ο κ. Ρέππας δεν έκρυψε την ικανοποίησή του για τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης πάνω στο Στρατηγικό Σχέδιο και ζήτησε την ουσιαστικότερη συμμετοχή των εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης, ειδικά μετά τις επερχόμενες εκλογές. Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Τάσος Κονακλίδης υπογράμμισε πως το Επιμελητήριο θα συνεχίσει και θα ολοκληρώσει τη δημόσια διαβούλευση εντός των χρονικών ορίων που έχουν τεθεί και έκανε γνωστό πως το ΤΕΕ/ΤΚΜ έχει ενημερώσει διεξοδικά για το ΣΣΥΜ αρκετούς υποψήφιους δημάρχους και περιμένει τις προτάσεις τους μετά από τη διενέργεια των εκλογών.

Ο υφυπουργός Γιάννης Μαγκριώτης τόνισε ότι δεν υπήρξαν καταγγελίες σε ότι αφορά τα προτεινόμενα έργα του ΣΣΥΜ, γεγονός το οποίο απέδωσε στο ότι πρόκειται για χρήσιμα έργα, ενώ ο υφυπουργός Σπύρος Βούγιας υπογράμμισε πως το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων είναι πλέον ενοποιημένο και μπορεί να σχεδιάζει υποδομές αλλά και δράσεις για τις μεταφορές. Από την πλευρά του ο γγ Γιάννης Οικονομίδης τόνισε πως πρέπει μέσα στο α’ εξάμηνο του 2011 να έχουν ωριμάσει τα έργα για τα οποία υπάρχουν εξασφαλισμένα κονδύλια.

Ο πρόεδρος του ΟΡΘΕ Πάνος Σταθακόπουλος ξεκαθάρισε ότι αμέσως μετά τις επερχόμενες εκλογές θα τεθεί σε διαβούλευση το ρυθμιστικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης ενώ μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου 2011 θα έχουν ολοκληρωθεί και οι απαραίτητες νομοθετικές διεργασίες.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο πρόεδρος της «Εγνατία Οδός» Αναστάσιος Μουρατίδης κι ο αναπληρωτής διευθυντής Μελετών της εταιρίας Μιχάλης Τσιτώτας παρουσίασαν τη δουλειά που έχει πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της τεχνικής υποστήριξης του εγχειρήματος δημιουργώντας ένα πρόγραμμα μελετητικών δράσεων που βασίζεται σε τέσσερις άξονες:

Α) προτάσεις για εκπόνηση οριστικών μελετών για κοινά αποδεκτά έργα

Β) αναγνωριστικές μελέτες έργων (κατασκευασιμότητα – ακριβή ένδειξη κόστους)

Γ) μελέτες σκοπιμότητας – αναγκαιότητας για συγκεκριμένα έργα

Δ) μελέτες γενικού χαρακτήρα (περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές κτλ)

Η «Εγνατία Οδός» παρουσίασε τον εκτιμώμενο προϋπολογισμό για έξι συγκεκριμένα έργα, συνολικού κόστους 2,7 δις. ευρώ. Αυτά είναι:

1.        τα έργα βελτίωσης της δυτικής εσωτερικής περιφερειακής από το ύψος της ΠΑΘΕ έως και τη αερογέφυρα Σταυρούπολης με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής τα 200 εκατομμύρια ευρώ

2.        έργα βελτίωσης του ανατολικού κλάδου της εσωτερικής περιφερειακής με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής 200 εκατομμύρια ευρώ

3.        τα έργα αναβάθμισης από τον κόμβο Κ11 έως το αεροδρόμιο «Μακεδονία» με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής 110 εκατομμύρια ευρώ

4.        την παράκαμψη του κέντρου του πολεοδομικού συγκροτήματος  μέσω θαλάσσης και τις ακτινικές συνδέσεις με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής τα 800 εκατομμύρια ευρώ

5.        τα έργα στην εξωτερική περιφερειακή από το ύψος των Πεύκων με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής τα 600 εκατομμύρια ευρώ

6.        τη ζεύξη του Θερμαϊκού Κόλπου με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής τα 800 εκατομμύρια ευρώ.

Από την «Αττικό Μετρό» παρουσιάστηκε η πρόοδος που έχει συντελεστεί στη κατασκευή του μετρό Θεσσαλονίκης. Ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Γιώργος Κωνσταντινίδης ξεκαθάρισε ότι πρώτο μέλημα είναι η επιτάχυνση της κατασκευής του έργου, αναφέρθηκε στις επεκτάσεις του μετρό προς Καλαμαριά, Ευκαρπία, Εύοσμο και Τούμπα και τόνισε ότι εξετάζεται η σύνδεση με το δίκτυο του μέτρο τόσο του αεροδρομίου «Μακεδονία» όσο και του επιβατικού σταθμού των ΚΤΕΛ.