Το ΤΕΕ/ΤΚΜ προβλέπει νέες καθυστερήσεις

στα έργα του αεροδρομίου «Μακεδονία»

Την ολοκλήρωση των έργων της α! φάσης του master plan του αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ», βάσει συγκεκριμένου και ρεαλιστικού χρονοδιαγράμματος, ζητάει από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά, η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ/ΤΚΜ καθώς διαπιστώνεται ότι οι αποφάσεις πού έλαβε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα έχουν ως κατάληξη την ακόμη μεγαλύτερη καθυστέρηση των έργων που μένουν να κατασκευασθούν.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική επιστολή που εστάλη προς τον Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, τα δύο έργα που μένουν να κατασκευασθούν, δηλαδή α) η επέκταση του διαδρόμου προσγείωσης 10-28 στη θάλασσα κατά 1000 μέτρα και β) η πρώτη φάση του νέου αεροσταθμού , είναι και τα πλέον σημαντικά για την αναβάθμιση του αεροδρομίου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ».

Το ΤΕΕ/ΤΚΜ επισημαίνει ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ για το έργο της επέκτασης του αεροδιαδρόμου, μετά την επαναξιολόγηση των προσφορών που είχαν κατατεθεί, στη βάση των αποφάσεων του ΣτΕ , μπορούσε να προχωρήσει τον διαγωνισμό από τον Απρίλιο 2004. Η απόφαση για ακύρωση του διαγωνισμού και επαναδημοπράτηση μετά την επικαιροποίηση της μελέτης, με ανοικτή διαδικασία και σύμφωνα με τον υπό ψήφιση νόμο, θα γίνουν αιτία για νέες καθυστερήσεις.

Πιο συγκεκριμένα το ΤΕΕ/ΤΚΜ θεωρεί υπεραισιόδοξη την εκτίμηση του Υπουργού για εγκατάσταση αναδόχου ως το Φεβρουάριο του 2005, από τη στιγμή που δεν έχει καν ακόμη συζητηθεί από το Κοινοβούλιο το νέο θεσμικό πλαίσιο με το οποίο θα επαναδημοπρατηθεί και το εν λόγω έργο, ενώ αναγκαία θα είναι και η επικαιροποίηση των τευχών δημοπράτησης.

Σε ό,τι αφορά το νέο αεροσταθμό, το ΤΕΕ/ΤΚΜ υποστηρίζει ότι αδυνατεί να κατανοήσει την απόφαση για κατασκευή του, μετά το 2007 και με χρηματοδότηση από το Δ! Κ.Π.Σ. αφού το έργο είναι ώριμο, με την μελέτη ολοκληρωμένη, να ?περιμένει την έγκρισή της εδώ και ένα χρόνο από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και με χρηματοδότηση εξασφαλισμένη, μετά την εγγραφή της στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το έργο, το Επιμελητήριο υποστηρίζει, είναι ώριμο και μπορεί άμεσα να αρχίσει η διαδικασία δημοπράτησής του.

Το ΤΕΕ/ΤΚΜ , για να καταδείξει τη μεγάλη καθυστέρηση των δύο αυτών έργων και κυρίως του έργου επέκτασης του αεροδιαδρόμου 10-28, τονίζει ότι αυτό δημοπρατήθηκε στις 31/10/2001 αλλά τα λάθη στον τρόπο επιλογής των αναδόχων, οι προσφυγές των υποψηφίων αναδόχων και η αδράνεια της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, καθυστέρησαν την ολοκλήρωση του διαγωνισμού. Όσο για το νέο αεροσταθμό, η έναρξη της κατασκευής του, σύμφωνα με το υπάρχον χρονοδιάγραμμα, προβλεπόταν για τις αρχές του 2004.