ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Αρ. Πρωτ. 176/11.1.2002

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συνάντηση Υφυπουργού κ. Σπύρου Βούγια

με τη Διοίκηση του ΤΕΕ/ΤΚΜ

Συνάντηση με τον πρωθυπουργό ζήτησε ο υφυπουργός Τηλεπικοινωνιών Σπύρος Βούγιας, προκειμένου να του μεταφέρει «το πρόβλημα της Θεσσαλονίκης», όπως είπε κατά την μακρά συνάντηση συνεργασίας που είχε με τα μέλη της διοίκησης του ΤΕΕ/ΤΚΜ και των διοικήσεων των Συλλόγων μηχανικών της Βόρειας Ελλάδας.

Ο κ. υπουργός αναγνώρισε ότι η αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων σε ό,τι αφορά την προώθηση των σημαντικών έργων υποδομής για την πόλη, αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για τη Θεσσαλονίκη , αλλά επεσήμανε ότι πολλά από τα εκκρεμή θέματα μπορούν να επιλυθούν με τη συνεργασία μεταξύ τοπικών φορέων και συναρμόδιων υπουργείων.

Για την προώθηση των συγκοινωνιακών έργων που απασχολούν επί χρόνια την πόλη θα πρέπει να αξιοποιηθούν χρονικοί σταθμοί · στόχοι. Ειδικότερα είπε ότι: Tο έργο της αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας μπορεί να περιληφθεί σε εκείνα που θα γίνουν για το 2003 και τη Σύσκεψη Κορυφής των ηγετών της Ε.Ε. που θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη. Το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου, που θα καλύπτει σε πρώτη φάση τη διαδρομή Θεσσαλονίκη · Σκύδρα και για το οποίο δεν απαιτούνται σιδηροδρομικές υποδομές πλήν της προμήθειας 15 ελαφρού τύπου βαγονιών, μπορεί να ενταχθεί στα έργα για το 2004 και τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ενώ τα υπόλοιπα έργα μπορούν να ενταχθούν στο πρόγραμμα για τον άλλο μεγάλο σταθμό - στόχο για την πόλη, που είναι η ανάληψη της ΕΧΡΟ για το 2007.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Γιάννης Οικονομίδης, τα μέλη της Δ.Ε. , του προεδρείου της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ/ΤΚΜ όπως και των συλλόγων των μηχανικών, έθεσαν με ιδιαίτερη επίφαση την ανάγκη προώθησης του έργου του Μετρό , σε σύνδεση ή όχι με την ενδεχόμενη μελλοντική κατασκευή τράμ στις επεκτάσεις του εν λόγω έργου. Ζήτησαν να χρηματοδοτηθούν τα σημαντικά έργα για το Π.Σ. Θεσσαλονίκης από εθνικούς πόρους και να αντιμετωπισθούν με τον τρόπο που αντιμετωπίζονται τα αντίστοιχα των Αθηνών, ενώ επίσης υπογράμμισαν την ανάγκη δημιουργίας ενός επιτελικού οργάνου με συντονιστικές αρμοδιότητες που θα αποφασίζει και θα προωθεί τα έργα της Θεσσαλονίκης.

Επισημάνθηκε από τους εκπροσώπους των μηχανικών ότι δεν ωφελούν οι εξαγγελίες για νέα έργα όταν δεν υπάρχει, στη βάση μελετών, η απαιτούμενη τεκμηρίωση. Ό,τι η εκπόνηση μελετών δεν αποτελεί εγγύηση πραγματοποίησης έργων, τα οποία για να εκτελεσθούν απαιτούνται διασφαλισμένοι πόροι, σαφή χρονοδιαγράμματα και τήρηση συγκεκριμένων διαδικασιών. Τονίσθηκε ότι θα πρέπει να διερευνηθεί ο τρόπος χρηματοδότησης ενός ελαφρού μέσου σταθερής τροχιάς ( τράμ), ότι θα πρέπει να αναδιαρθρωθούν οι λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΘ , ενώ τα αυξημένα έσοδα από την αύξηση των τιμών του εισιτηρίου θα πρέπει να «επιστρέψουν» στη Θεσσαλονίκη εφόσον μειώνεται το ποσοστό της επιδότησης από την Πολιτεία.

Επίσης, προτάθηκε η κατάρτιση ενός προγράμματος για την πόλη · του προγράμματος «Θεσσαλονίκη 2010», το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα μεγάλα έργα που πρέπει να εκτελεσθούν στην πόλη . Το πρόγραμμα αυτό , κεντρικά, θα πρέπει να υποστηριχθεί από τους υπουργούς που εκλέγονται από την περιφέρεια Θεσσαλονίκης. Στις προτάσεις, που έγιναν κατά τη συνάντηση συμπεριλαμβανόταν και αυτή της διοργάνωσης, με πρωτοβουλία του ΤΕΕ/ΤΚΜ, ενός συνεδρίου όπου θα συζητηθούν τα θέματα της πόλης. Στο συνέδριο αυτό, που δεν θα έχει χαρακτήρα μόνο επιστημονικό αλλά, έντονα πολιτικό και τεχνοκρατικό, θα ζητηθεί να συμμετάσχουν εκπρόσωποι της κεντρικής εξουσίας, πολιτικοί, εκπρόσωποι τοπικών φορέων, προκειμένου να ληφθούν οριστικές αποφάσεις · δεσμεύσεις για τα ζητήματα που απασχολούν επί χρόνια την πόλη.

Ο κ. Βούγιας υποστήριξε την απόφαση υπουργείου Μεταφορών & Συγκοινωνιών και ΣΑΣΘ για την ανάθεση προκαταρκτικής μελέτης για την κατασκευή τράμ , το οποίο θα αποτελέσει την επέκταση του Μετρό προς τα ανατολικά και τα δυτικά. Αναφέρθηκε στην ανάγκη λειτουργίας προαστιακού σιδηροδρόμου, όπως και στην ενδεχόμενη ενίσχυση, από εθνικούς πόρους, του έργου της αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας προκειμένου να διευκολυνθεί η χρηματοδότησή του από το τραπεζικό σύστημα. Επίσης, αναφέρθηκε στη χρήση εφαρμογών τηλεματικής για την παροχή σύγχρονων υπηρεσιών από τον ΟΑΣΘ, στο επιβατικό κοινό ( ενημέρωση στις στάσεις των λεωφορείων).

Στη συνάντηση μετείχαν όλα τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπή του ΤΕΕ/ΤΚΜ και ο πρόεδρος όπως και ο αντιπρόεδρος της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ.κ. Δημήτρης Κωτούλας και Χρήστος Μακρής. Επίσης, από πλευράς Συλλόγων μηχανικών παρέστησαν: O πρόεδρος του Συλλόγου Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών Βορείου Ελλάδος κ. Νίκος Μακράκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Θεσσαλονίκης κ. Πάρις Μπίλλιας, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων Μηχανικών Βορείου Ελλάδος κ. Γιάννης Τσιάφης και ο γραμματέας κ. Ηλίας Χομσίογλου, ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Μηχανικών κ. Κυριάκος Μουρατίδης και το μέλος του δ.σ. του Συλλόγου Μελετητών Δημοσίων Έργων Κεντρικής Μακεδονίας κ. Βασίλης Κωνσταντινίδης.

Από το γραφείο τύπου του ΤΕΕ/ΤΚΜ