TEXNIKO EΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Αρ.Πρωτ: 1789/22.3.2002

 

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Πλήγμα για τη Θεσσαλονίκη

η κατάργηση πτήσεων της Ο.Α.

 

 

      Το ΤΕΕ/ΤΚΜ, εκφράζει την ανησυχία του για τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει στην οικονομική ζωή της Θεσσαλονίκης και της Βόρειας Ελλάδας, η απόφαση της Ολυμπιακής Αεροπορίας να καταργηθούν από αρχές Απριλίου τα απευθείας δρομολόγια της Αεροπλοΐας από Θεσσαλονίκη προς Βρυξέλλες, Άμστερνταμ, Παρίσι, Μόναχο και να μειωθούν οι πτήσεις εσωτερικού προς Χανιά, Σαντορίνη, Μύκονο, Ρόδο, Ηράκλειο και Λάρνακα.

      Με την απόφαση αυτή η περιοχή θα δεχθεί ένα νέο ισχυρό πλήγμα το οποίο θα μεγεθύνει τις επιπτώσεις που προκλήθηκαν από την κατάργηση δρομολογίων ξένων αεροπορικών εταιριών όπως συνέβη με την περίπτωση της Lufthansa και των Τουρκικών Αερογραμμών, αλλά και την παύση της λειτουργίας των ελληνικών αερογραμμών  AXON Airlines.

      Τα ανωτέρω είχαν σαν αποτέλεσμα τη μείωση της επιβατικής κίνησης, κάτι που αποδεικνύεται από τα επίσημα στοιχεία της ΥΠΑ για το πρώτο δίμηνο του 2002. Συγκεκριμένα τον Ιανουάριο του 2002 η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 19%, σε σχέση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα του 2001 και οι αφίξεις αεροσκαφών μειώθηκαν κατά 18,24%. Το Φεβρουάριο η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 15% και οι αφίξεις αεροσκαφών κατά 15,55%.

      Είναι προφανές ότι η εφαρμογή της απόφασης της Ολυμπιακής Αεροπορίας για κατάργηση πτήσεων και μείωση δρομολογίων περιθωριοποιεί τη Θεσσαλονίκη αποκόπτοντάς την ουσιαστικά από την Ευρώπη όταν μάλιστα είναι γνωστό ότι η αεροπορική σύνδεση της πόλης με μεγάλους προορισμούς του εξωτερικού είναι η μόνη που μπορεί να εξυπηρετήσει την επιχειρηματική και λοιπή κίνηση λόγω των προβλημάτων που υπάρχουν στις οδικές και άλλες συνδέσεις.

      Το ΤΕΕ/ΤΚΜ κρίνοντας ότι τα ανωτέρω βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με την εθνική επιλογή για ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε Κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ζητεί από τη διοίκηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας να επανεξετάσει το θέμα και να μην προχωρήσει στην υλοποίηση της εν λόγω απόφασης. Άλλωστε η συρρίκνωση της δραστηριότητας και κίνησης του αεροδρομίου «Μακεδονία» δεν συμβαδίζει με  την πραγματοποίηση επενδύσεων για τη βελτίωση των υποδομών και την επέκταση του αερολιμένα.

 

Από το Γραφείο Τύπου του ΤΕΕ/ΤΚΜ