3. ¶σκηση Πειθαρχικού Ελέγχου
H Γραμματεία Πειθαρχικού Συμβουλίου σκοπό έχει τη διεκπεραίωση των καταγγελιών - αναφορών που υποβάλλονται στο Τ.Ε.Ε. κατά διπλωματούχων μηχανικών και όσων ασκούν συναφές επάγγελμα (τεχνολόγοι, υπομηχανικοί κ.λ.π.)
Η πειθαρχική διαδικασία του ΤΕΕ καθορίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 28-34 του από 27-11/14-12-26 Π. Δ/τος «Περί Κωδικοποιήσεως των περί συστάσεως ΤΕΕ κειμένων διατάξεων», όπως οι διατάξεις αυτές τροποποιήθηκαν και αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 1 του Ν.Δ. 783/70. Για κάθε καταγγελία που υπάγεται στον έλεγχο του Πειθαρχικού Συμβουλίου των Μελών του ΤΕΕ συντάσσεται κατηγορητήριο και ορίζεται εισηγητής ο οποίος καλεί και τα δύο μέρη (εγκαλούντα και εγκαλούμενο), μελετά όλα τα σχετικά στοιχεία και καταθέτει την εισήγησή του. Στη συνέχεια ορίζεται η ημερομηνία εκδίκασης της υπόθεσης από το Πειθαρχικό Συμβούλιο.
Από το Ανώτατο Πειθαρχικό Συμβούλιο των Μελών του ΤΕΕ εκδικάζονται οι αποφάσεις του Πειθαρχικού Συμβουλίου κατά των οποίων έχει ασκηθεί έφεση με βάση το άρθρο 32, παρ. 1 του Ν.Δ.783/70. Η διαδικασία που ακολουθείται είναι ίδια με αυτήν του Πειθαρχικού Συμβουλίου.
Η Γραμματεία Πειθαρχικού Ελέγχου ασχολείται:
§ Με τη σύνταξη των κατηγορητηρίων, τη συνεχή παρακολούθηση όλων των υποθέσεων, τη διεκπεραίωση κάθε ενδιάμεσου σταδίου, την τήρηση βιβλίων και ηλεκτρονικών αρχείων με τα στοιχεία κάθε υπόθεσης, την τήρηση των πρακτικών της πειθαρχικής διαδικασίας, την διαχείριση των αποφάσεων των τριών τμημάτων του Πειθαρχικού Συμβουλίου αλλά και του Ανωτάτου Πειθαρχικού Συμβουλίου.
§ Την ενημέρωση και τήρηση αρχείων ποινών για τα Μέλη του ΤΕΕ και τους υπόλοιπους καταγγελλόμενους.
§ Τη χορήγηση όσων βεβαιώσεων για μη διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος ζητούνται από τεχνολόγους Μηχανικούς ή υπομηχανικούς από όλη την Ελλάδα. Με σκοπό την αποσυμφόρηση του Γραφείου αλλά και την καλύτερη εξυπηρέτηση των ενδιαφερόμενων, καταρτίστηκε ηλεκτρονικό αρχείο με τα στοιχεία όσων από τους παραπάνω βαρύνονται με πειθαρχικές ποινές και στάλθηκε σε όλα τα περιφερειακά τμήματα προκειμένου να εκδίδουν τα ίδια τις βεβαιώσεις που αφορούν πρόσωπα της περιφέρειάς τους.
§ Την εξυπηρέτηση κοινού (μηχανικοί, δικηγόροι, ιδιώτες) σε θέματα διαδικασίας του πειθαρχικού ελέγχου ή κίνησης των αναφορών - καταγγελιών τους. Οι παραπάνω ενέργειες γίνονται έγγραφα, τηλεφωνικά, με τηλεομοιοτυπία (fax), ηλεκτρονικά και προφορικά ανάλογα με τον τρόπο υποβολής του αιτήματος.
Την τριετία 2003 – 2006:
Ο αριθμός των καταγγελιών που υποβλήθηκαν ανέρχεται στις 520, από τις οποίες:
- 238 έχουν εκδικαστεί και έχει εκδοθεί απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου (Π.Σ.)
- 74 βρίσκονται στο στάδιο εκδίκασης από το Π.Σ
- 12 βρίσκονται στο στάδιο ανάθεσης σε εισηγητή
- 75 βρίσκονται στο στάδιο σύνταξης κατηγορητηρίου
- 5 υποθέσεις έχουν αναβληθεί
- Σε 80 υποθέσεις εκκρεμούν οι σχετικές εισηγήσεις από τους εισηγητές
- 22 εφέσεις έχουν εκδικαστεί από το Ανώτατο Π.Σ. (Α.Π.Σ.). Για τις 16 από αυτές έχει εκδοθεί η απόφαση ενώ για τις 6 εκκρεμεί η σύνταξή της.
- 16 εφέσεις είναι στο στάδιο σύνταξης της εισήγησης από τα μέλη του Α.Π.Σ.
- 20 εφέσεις εκκρεμούν για να ανατεθούν σε εισηγητή - μέλος του Α.Π.Σ.