ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 2004-2006
Λειτουργία - Υπηρεσίες
Untitled Document

 TΡΑΠΕΖΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΤΕΕ (ΤΠ/ΤΕΕ) 

● Νέες Υπηρεσίες
● Υποδομές
● Διαχείριση Υπηρεσιών – Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο
● Αναβάθμιση και Εξάπλωση του portal
● Άλλες Δραστηριότητες
● Οικονομικά Στοιχεία

Διεύθυνση: Σόλωνος 53 & Σίνα, 10672 Αθήνα
Τηλεφωνικό Κέντρο: 210 3671100
Fax: 210 3671101
e-mail:
info@tee.gr
URL: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TPTEE


Νέες Υπηρεσίες

 

Τον Ιούνιο του 2004 το ΤΕΕ απέκτησε άδεια παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και ταυτόχρονα συμπεριλήφθηκε και στους επίσημους καταχωρητές ονομάτων στο διαδίκτυο (DNS). Αμέσως μετά ξεκίνησε η επέκταση σε νέες τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες.

 

Από το τέλος του 2004, η ΤΠ/ΤΕΕ άρχισε την παροχή συνδέσεων τύπου ADSL στους συνδρομητές της σε όλη την Ελλάδα. Για τον σκοπό αυτό εγκατέστησε την απαραίτητη υποδομή δικτυακού εξοπλισμού καθώς και γραμμών ΑΤΜ στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη.

Σήμερα, έχει αποδειχθεί από τους πιο αξιόπιστους και προσαρμοσμένους φορείς στην παροχή Υπηρεσιών ADSL, αριθμώντας περίπου 2.500 συνδρομητές.

Για τη διευκόλυνση της μετατροπής των απλών συνδέσεων σε ADSL αλλά και της αναβάθμισής τους σε υψηλότερες ταχύτητες, προς όφελος των συνδρομητών, η ΤΠ/ΤΕΕ παρακολουθεί τις τάσεις της αγοράς και εφαρμόζει αντίστοιχες οικονομικές προσφορές με μειωμένα τιμολόγια για όλους τους συνδρομητές.

 

Με στόχο τη στήριξη των νέων μηχανικών:

 

§         Δημιουργήθηκαν ειδικά πακέτα συνδρομών, με παροχή 3 ή 6 μηνών δώρο στους νέους μηχανικούς

§         Από τις αρχές Νοεμβρίου 2005, ξεκίνησε η παροχή δωρεάν e-mail σε όλους τους νέους μηχ/κούς. Μέχρι σήμερα έχουν ήδη δοθεί και λειτουργούν 1.000 e-mail νέων μηχ/κών

§         Τον Μάρτιο του 2006, η ΤΠ/ΤΕΕ συμμετείχε στο Πρόγραμμα «ΔΙΟΔΟΣ» της ΓΓΕΤ για παροχή φθηνού Internet σε φοιτητές Πολυτεχνικών Σχολών και αντιστοίχων ΤΕΙ και παρείχε πρόσβαση ADSL σε προνομιακή τιμή, σε συνεργασία με το δίκτυο της ΕΔΕΤ
Επίσης, επεκτείνοντας την καθιερωμένη πλέον βράβευση των πρωτευσάντων, παρέχει δωρεάν πρόσβαση σε κάθε πρώτο φοιτητή κάθε έτους κάθε πολυτεχνικής σχολής.
Για τους φοιτητές που δεν επιθυμούν να αποκτήσουν πρόσβαση μέσω του προγράμματος ΔΙΟΔΟΣ, η ΤΠ/ΤΕΕ έχει δημιουργήσει ειδικά πακέτα συνδρομών με παροχή
 τριών (3) και έξι (6) μηνών δώρο με κάθε νέα 6μηνη και 12μηνη συνδρομή στην ΤΠ/ΤΕΕ αντίστοιχα, για κάθε φοιτητή Πολυτεχνικής σχολής και κάθε νέο μέλος ΤΕΕ και ΕΕΤΕΜ

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα ΔΙΟΔΟΣ

 

Νέες Δωρεάν Υπηρεσίες για όλα τα Μέλη του ΤΕΕ

 

Τον Μάρτιο του 2006, εγκρίθηκε πρόταση της ΤΠ/ΤΕΕ ένταξης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» με αντικείμενο «Ανάπτυξη Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών για τα Μέλη του ΤΕΕ: Πιστοποίηση στο Διαδίκτυο, Ηλεκτρονικές, Διοικητικές και Οικονομικές Συναλλαγές - Συνεργατικό Περιβάλλον», προϋπολογισμού 1,6 εκατ. - και διάρκεια έργου από 15.3.2006 έως 1.3.2008.

Ήδη από  το Σεπτέμβριο του 2006, υλοποιήθηκε και λειτουργεί μέρος των υπηρεσιών που περιλαμβάνουν:

- Παροχή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της μορφής (myname@teemail.gr), σε όλα τα Μέλη του ΤΕΕ

- Ηλεκτρονική πληρωμή συνδρομών και Έκδοση βεβαιώσεων

- Δυνατότητα διαχείρισης στοιχείων του Μητρώου  (δ/νση, τηλ. κλπ) αλλά και καθορισμού της επιθυμητής πολιτικής κάθε μέλους, για την διάθεση των στοιχείων του σε τρίτους (πχ. Ιδιώτες, Δημόσιο, Σύλλογοι)

- Δυνατότητα απευθείας καταχώρησης αγγελιών για εύρεση εργασίας

Οι υπόλοιπες νέες υπηρεσίες που προβλέπονται και έχουν ήδη προγραμματιστεί είναι:

- Υπολογισμός Αμοιβών Μηχ/κών - Διαχείριση αμοιβών ιδιωτικών έργων - Ηλεκτρονικές καταθέσεις αμοιβών (πιλοτική έναρξη Νοέμβριος 2006)

- Ηλεκτρονικό περιβάλλον ανάπτυξης συνεργασιών (έναρξη 1ο τρίμηνο 2007)

- Ψηφιακές υπογραφές (έναρξη 1ο τρίμηνο 2007)

 

@MyTEE: Σύνδεση στις Δωρεάν Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες για Όλα τα Μέλη του ΤΕΕ

Κύριο άρθρο ΕΔ 2409/2.10.2006: Το ΤΕΕ προς την ψηφιακή εποχή

Θέμα ΕΔ 2409/2.10.2006: 10 χρόνια Τράπεζα Πληροφοριών ΤΕΕ. Νέες δυνατότητες αξιοποίησης του διαδικτύου από τους μηχανικούς

 

 

Υποδομές

Από τον Απρίλιο του 2004 μέχρι σήμερα, έγιναν οι εξής επεμβάσεις στις υποδομές της ΤΠ/ΤΕΕ:

 

  • Αναβαθμίστηκε ο εξοπλισμός για τον εκσυγχρονισμό των κόμβων σε πολλά Περιφερειακά Τμήματα και στην Αθήνα.

o        Εγκαταστάθηκαν οπτικές ίνες στην Αθήνα αυξάνοντας την ταχύτητα και την αξιοπιστία της πρόσβασης των συνδρομητών

o        Αλλάχθηκε όλο το σύστημα ελέγχου και διαχείρισης της εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας με εξελιγμένο σύστημα antispam και antivirus. Η εργασία αυτή ήταν απαραίτητη προετοιμασία για την συνολική αλλαγή του κεντρικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που ακολούθησε.

o        Αντικαταστάθηκε εξ' ολοκλήρου  το σύστημα ασφαλείας της ΤΠ/ΤΕΕ με νέο διπλό υψηλής αξιοπιστίας.

o        Οι τηλεπικοινωνιακές γραμμές τριπλασιάστηκαν σε εύρος πρόσβασης με ταυτόχρονη μείωση του κόστους, λόγω παρακολούθησης της εξέλιξης της αγοράς των τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και της ανάπτυξης του ανταγωνισμού.

o        Με την επίβλεψη των στελεχών της ΤΠ/ΤΕΕ εγκαταστάθηκε η υποδομή για το σύστημα ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου του ΤΕΕ.

o        Εγκαταστάθηκε σύστημα κεντρικής εκτύπωσης και διαχείρισης κοινού ταχυδρομείου με δυναμικότητα 10.000 επιστολές ημερησίως που εξυπηρετεί τόσο τις Κεντρικές Υπηρεσίες του ΤΕΕ όσο και την ΤΠ/ΤΕΕ.

 

 

Διαχείριση Υπηρεσιών - Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο

Τον Ιούνιο του 2005 ολοκληρώθηκε το νέο Σύστημα Διαχείρισης Συνδρομητικών Υπηρεσιών ΤΠ/ΤΕΕ το οποίο πλέον επιτρέπει την οικονομική διαχείριση μεγαλύτερου πλήθους και διαφόρων ειδών συνδρομητικών ή δωρεάν υπηρεσιών χωρίς την αύξηση του κόστους. Το νέο σύστημα είναι ευέλικτο, πελατοκεντρικό, εφαρμόζει την πολιτική διαχείρισης διαφανώς σε όλα τα υποσυστήματα και μπορεί να επεκταθεί αρκετά εύκολα. Ήδη έχουν γίνε προκαταρκτικές συζητήσεις για την ενσωμάτωση νέων υπηρεσιών στην ΤΠ/ΤΕΕ μέσω «υποπρομηθευτών» με ελεύθερη επιλογή του συνδρομητή.

Επίσης τέθηκε σε λειτουργία το νέο σύστημα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με αύξηση του διατιθέμενου χώρου 10 φορές (200 ΜΒ) και υψηλή αξιοπιστία, έτσι ώστε να μπορούν να υποστηριχθούν δεκάδες χιλιάδες χρήστες.

Στο πλαίσιο της προστασίας από κακόβουλη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τρίτους και καθιέρωσης της πρακτικής που εφαρμόζεται στη διεθνή κοινότητα του διαδικτύου, δημιουργήθηκε και διατίθεται, από τον Ιούνιο του 2006, Whitelist (Κατάλογος θετικής πρόσβασης) για τους χρήστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της ΤΠ/ΤΕΕ

Η ανάπτυξη των παραπάνω συστημάτων βασίστηκε αποκλειστικά στην υψηλής ποιότητας και τεχνογνωσίας εργασία των στελεχών της ΤΠ ΤΕΕ.

Αναβάθμιση και Εξάπλωση του portal

Η μετεξέλιξη της ιστοσελίδας του ΤΕΕ σε ένα νέο σύστημα κατανεμημένης εισαγωγής περιεχομένου (portal), έγινε τον Σεπτέμβριο του 2003. Με τη συνεχή υποστήριξη της ΤΠ/ΤΕΕ σταδιακά αποκαταστάθηκε πλήρως η άμεση ροή πληροφόρησης προς το portal, από όλες τις διαθέσιμες πηγές (Κεντρική Υπηρεσία ΤΕΕ, Περιφερειακά Τμήματα, Σύλλογοι κλπ.) μέσω της εκπαίδευσης δεκάδων ατόμων σε όλη την Ελλάδα στην εισαγωγή περιεχομένου στο νέο σύστημα, για όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων του ΤΕΕ. 

Το portal του ΤΕΕ σήμερα αριθμεί πάνω από 30.000 ψηφιακά αντικείμενα και έχει κερδίσει την κοινή αποδοχή, γεγονός που επιβεβαιώνεται με την παρατηρούμενη συνεχή αύξηση της επισκεψιμότητας, με περισσότερες από 10.000 επισκέψεις την ημέρα.

Με στόχο την συνεχή βελτίωση της εξυπηρέτησης των αναγκών των μηχανικών, το portal του ΤΕΕ επανασχεδιάστηκε σε φιλικότερη για το χρήστη μορφή, τον Ιανουάριο του 2006.

 

Άλλες Δραστηριότητες

 

Από την ΤΠ/ΤΕΕ υποβλήθηκε  στη Διαχειριστική Αρχή της ΚτΠ και εγκρίθηκε τον Απρίλιο του 2006, πρόταση επιχορήγησης για την υποβοήθηση των Εκλογών του ΤΕΕ με ηλεκτρονικά μέσα - με στόχο την ταχύτητα και εγκυρότητα στην έκδοση των αποτελεσμάτων - και δρομολογήθηκαν οι απαιτούμενες διαδικασίες για την υλοποίηση του έργου (προκήρυξη δημόσιου διαγωνισμού, ανάπτυξη ειδικού λογισμικού διαχείρισης υποψηφιοτήτων παραγωγής και ελέγχου ψηφοδελτίων, σάρωσης-αναγνώρισης-ελέγχου-καταμέτρησης ψηφοδελτίων και έκδοσης των αποτελεσμάτων)

 

Ενδεικτικά αναφέρονται ακόμη:

- Επικαιροποίηση Πολιτικής ασφάλειας ΤΠ/ΤΕΕ, Απρίλιος 2006

 

- Κύκλος ενημερωτικών Ημερίδων στα ΠΤ/ΤΕΕ στη χρήση της Υπηρεσίας «ΝΟΜΟΣ», Συνδιοργάνωση INTRACOM, ΤΠ/ΤΕΕ, Νοε-Δεκ 2005

 

- Συμμετοχή υπαλλήλου ΤΠ/ΤΕΕ στη διαδικασία πιστοποίησης επιθεωρητών πληροφοριακών συστημάτων, που έγινε στην Αθήνα από την ISACA (Information Systems Audit and Control Association), 2005
(Η πιστοποίηση διευκολύνει τις επαφές με την Kοινότητα του διαδικτύου στα θέματα αυτά καθώς και τις υπό εξέλιξη δράσεις για τη συνεργασία με τραπεζικούς οργανισμούς για την υλοποίηση ασφαλών συναλλαγών στο διαδίκτυο)

 

- Σεμινάριο του Εθνικού Κέντρου Δημ. Διοίκησης για Μηχ/κούς: «Διαχείριση και αξιοποίηση των βάσεων δεδομένων και άλλων εργαλείων της Τράπεζας Πληροφοριών του ΤΕΕ», με εισηγητές υπαλλήλους της ΤΠ/ΤΕΕ, Αθήνα, 16-27.5.2005

 

- Συμμετοχή Τράπεζας Πληροφοριών ΤΕΕ με Περίπτερο - αλλά και ως Χορηγός - στην 6η Έκθεση Τεχνικού Ελληνικού Λογισμικού «ΣΕΤΕΛ», Αθήνα 12-14.11.2004

 

Οικονομικά Στοιχεία

Το 2004 και το 2005 η οικονομική διαχείριση της ΤΠ/ΤΕΕ ήταν πλεονασματική κατά περίπου 180.000 - και 240.000 - αντίστοιχα.

Με βάση τα στοιχεία για τους πρώτους 9 μήνες του 2006 η ελαφρά κερδοφόρα πορεία των προηγούμενων ετών θα διατηρηθεί και το 2006, γεγονός που θα επιτρέψει, όπως επιβάλλεται, την επένδυση σε νέες υπηρεσίες.