ΠΕΡΙΦ. ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ> ΠΡΟΣΕΧΕΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ> ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ 2004-2006> ΗΜΕΡΙΔΑ: «ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΓΕΦΥΡΕΣ ΕΓΝ.ΟΔΟΥ

  
    Ανακοίνωση     
    Πρόγραμμα     
    Χαιρετισμός Προέδρου ΤΕΕ/ΤΚΜ     
    Απολογισμός     

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΤΕΕ/ΤΚΜ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ

«ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΓΕΦΥΡΕΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ»

8.4.2005

 

Κυρίες και Κύριοι,

 

Σε λίγες ημέρες διοργανώνεται στην Αθήνα από το ΤΕΕ ένα μεγάλο συνέδριο με τίτλο «Μελετάμε το παρόν χτίζουμε το αύριο».

Το συνέδριο αυτό λαμβάνει χώρα σε μια χρονική συγκυρία αλλαγής του συστήματος ανάθεσης των έργων και των μελετών αλλά και μιας μεταολυμπιακής ύφεσης του κλάδου.

Είναι προφανές ότι την περίοδο αυτή το ενδιαφέρον των συναδέλφων εστιάζεται στην υπέρβαση από την κρίση κατά τον πιο ανώδυνο τρόπο.

Για να μην απογοητεύσουμε τους νεώτερους πρέπει να πω ότι στην ιστορική αναδρομή των δημοσίων έργων στην Ελλάδα διακρίνουμε κύκλους ακμής και κύκλους ύφεσης.

Τους τελευταίους μήνες γίναμε μάρτυρες πολύωρων συζητήσεων, αντεγκλήσεων, γνωμοδοτήσεων για την παθογένεια του συστήματος παραγωγής δημοσίων έργων.

ΚατΆ άλλους η εφαρμογή των δύο βασικών νόμων ανάθεσης έργων και μελετών θα διατηρήσει τα προβλήματα και πιθανόν να τα οξύνει ακόμα περισσότερο ενώ κατά άλλους οι παρεμβάσεις αυτές είναι άσχετες σε μια συνολική, αποτελεσματική και μακρόχρονη λύση του προβλήματος.

Πίσω όμως από όλα αυτά υπάρχουν μεγάλα έργα, έργα εντυπωσιακά, έργα που προκαλούν δέος και θαυμασμό. Τέτοια έργα μελετήθηκαν και κατασκευάστηκαν στην Εγνατία Οδό κυρίως στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου.

H Εγνατία Οδός πέρα από ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο για την χώρα μας και περισσότερο για την Βόρεια Ελλάδα, είναι ένα έργο δύσκολο που διέρχεται από περιοχές δύσβατες αφού ένωσε περιοχές που μέχρι σήμερα ήταν δύσκολο να επικοινωνήσουν. Περιοχές με διαφορετικά χαρακτηριστικά και δεδομένα, που θα πρέπει όμως και αυτές να αλλάξουν και να συνεργαστούν.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε όμως ότι πίσω από τα καλά έργα υπάρχουν άνθρωποι και στην περίπτωσή μας Έλληνες μηχανικοί, που συνεργάστηκαν με την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ ΑΕ και απέκτησαν μέσα από την κατασκευή της οδού, την τεχνογνωσία για πολύ δύσκολες κατασκευές. Οι δε Εργοληπτικές Εταιρείες εδραιώθηκαν και οικονομικά αλλά και σε εμπειρία για να συναγωνιστούν Εταιρείες του Εξωτερικού. Βλέποντας τις κατασκευές που γίνονται στην Ήπειρο, την Καστανιά και αλλού, νιώθουμε ότι και η χώρα μας κατασκεύασε κάτι που παλαιότερα και πριν την Εγνατία το βλέπαμε σε εκθέσεις έργων ξένων μηχανικών.  Και αυτό πρέπει να αποτιμηθεί στον συνολικό ρόλο της.

Σήμερα όμως πρέπει να μιλήσουμε και για μία δυσάρεστη Ελληνική πραγματικότητα. Οι πραγματικοί συντελεστές των μεγάλων έργων που έχουν κατασκευασθεί στη χώρα μας δεν βγαίνουν στο προσκήνιο. Δεν είναι φιλικά πρόσωπα στα ΜΜΕ. Κοινώς δεν πουλάνε.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι Ολυμπιακοί Αγώνες της Αθήνας. Καταγράφηκαν στην ιστορία τους μεγάλα ονόματα αθλητών, πολιτικών, σκηνοθετών, μουσικών αλλά όχι Ελλήνων Μηχανικών.

Πλην του κατά τα άλλα συμπαθέστατου Καλατράβα όλοι οι συντελεστές των σημαντικότατων έργων έμειναν στο παρασκήνιο.

Το ΤΕΕ/ΤΚΜ με «γνώμονα» την προβολή των καλών έργων διοργανώνει σε συνεργασία με την Εγνατία Οδό Α.Ε. και το Σύλλογο Πολιτικών Μηχανικών Θεσσαλονίκης τη σημερινή εκδήλωση με την παρουσίαση μεγάλων και αντιπροσωπευτικών γεφυρών της Εγνατίας Οδού.

Η σημερινή εκδήλωση φιλοδοξεί να αποτελέσει και αυτή γέφυρα για τη διάδοση μιας τεράστιας και μοναδικής τεχνογνωσίας που αποκτήθηκε κατά την κατασκευή της Εγνατίας Οδού και για την προβολή των συντελεστών, μελετητών και κατασκευαστών μηχανικών, των έργων αυτών.