An error occurred while processing the request. Try refreshing your browser. If the problem persists contact the site administrator

 ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ - ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
 ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ - ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

ΠαρεμβάσειςΚύρια ¶ρθρα Ε.Δ.
ΕκδηλώσειςΕνημέρωση - Πληροφόρηση


Τελικό Πόρισμα Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για την κατολίσθηση στα Τέμπη  Τελικό Πόρισμα Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για την κατολίσθηση στα Τέμπη 03/2010 

Το τελικό πόρισμα της Επιτροπής που διερεύνησε τα αίτια της κατάπτωσης στα Τέμπη, με τα τραγικά αποτελέσματα, παρουσιάστηκε σε κοινή Συνέντευξη Τύπου ΤΕΕ, ΕΜΠ και ΓΕΩΤΕΕ στις 18.3.2010

Το πλήρες κείμενο του Υπομνήματος


Προκαταρκτικό Πόρισμα της Επιτροπής ειδικών επιστημόνων που συγκρότησε το ΤΕΕ για την κατολίσθηση στα Τέμπη  Προκαταρκτικό Πόρισμα της Επιτροπής ειδικών επιστημόνων που συγκρότησε το ΤΕΕ για την κατολίσθηση στα Τέμπη 21.12.2009  

Δελτίο Τύπου 21.12.2009: Δημοσιοποίηση από το ΤΕΕ προκαταρκτικού πορίσματος για τα αίτια της κατολίσθησης, καθώς και κειμένου του Παρατηρητήριου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ που επισημαίνει προβλήματα σχετικά με τις παρακαμπτήριες οδούς.

Πρώτες Εκτιμήσεις της Επιτροπής του ΤΕΕ   

Κείμενο ΠΟΑ/ΤΕΕ                                            

ΕΔ 2567/11.1.2010: ¶νοιξε η αυλαία της διερεύνησης για την φονική κατολίσθηση στα Τέμπη.


¶μεση αντίδραση του ΤΕΕ στην κατολίσθηση στα Τέμπη  ¶μεση αντίδραση του ΤΕΕ στην κατολίσθηση στα Τέμπη 17.12.2009  

Δελτίο Τύπου 18.12.2009: Με απόφαση του προέδρου του ΤΕΕ Γιάννη Αλαβάνου και σε συνεργασία με τον πρύτανη του ΕΜΠ Κωνσταντίνο Μουτζούρη, συγκροτήθηκε επιτροπή ειδικών επιστημόνων, προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια και οι συνθήκες της μεγάλης κατολίσθησης, οι τρόποι αντιμετώπισης του φαινομένου, που σημειώθηκε χτες στα Τέμπη, εξαιτίας της οποίας ο τεχνικός κόσμος θρηνεί και την απώλεια ενός εξέχοντος Ιταλού συναδέλφου.


Οι προτάσεις του ΤΕΕ για το Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2010-2020: Συνέντευξη Τύπου  Οι προτάσεις του ΤΕΕ για το Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2010-2020: Συνέντευξη Τύπου 19.11.2009 

Δελτίο Τύπου 19.11.2009: Το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ κατέθεσε τις θέσεις και προτάσεις του σε 3μηνο διάλογο

Με κεντρικό σύνθημα «Για να κάνουμε τους Ελληνικούς δρόμους ασφαλέστερους, να σώσουμε ζωές», το ΤΕΕ θέτει το Σχέδιο αυτό σε 3μηνο δημόσιο διάλογο και καλεί τους Φορείς, τους Μηχανικούς και κάθε Έλληνα πολίτη να συμβάλλει με ιδέες και απόψεις, ώστε η Χώρα μας να αποκτήσει ένα ρεαλιστικό και αξιόπιστο Εθνικό Σχέδιο. Στόχος είναι η δραστική μείωση των απωλειών σε ανθρώπινες ζωές, η δραστική μείωση του πλήθους των τραυματιών και αναπήρων, το υπέρογκο κόστος ζημιών και πάνω απ' όλα τον ανυπολόγιστο ανθρώπινο πόνο.

ΕΔ 2562/30.11.2009: Να τεθεί ο Πρωθυπουργός επικεφαλής στην οδική ασφάλεια

Το Σχέδιο ήδη παραδόθηκε στους συναρμόδιους υφυπουργούς (Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων και Προστασίας του Πολίτη) ενώ διαβιβάστηκε επίσης και στα Υπουργεία:

  • Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Θέματα Προνοσοκομειακής Φροντίδας)
  • Παιδείας (Θέματα Εκπαίδευσης Κυκλοφοριακής Αγωγής)
  • Υπουργείο Επικρατείας (Εκστρατεία Ενημέρωσης της Κοινής Γνώμης)

καθώς και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τους Προέδρους της ΚΕΔΚΕ και ΕΝΑΕ και τον Πρόεδρο της Βουλής.

Στις 23.11.2009 έγινε συνάντηση μελών της Διοίκησης και άλλων στελεχών του ΤΕΕ με τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Σ. Βούγια, στον οποίο παρουσιάστηκαν οι δράσεις και οι προτάσεις των δύο Παρατηρητήριων του ΤΕΕ: Ανασυγκρότησης και Οδικής Ασφάλειας

Παράλληλα, αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ, έτσι ώστε, να γνωστοποιηθεί όσο το δυνατόν ευρύτερα και να υπάρξουν παρατηρήσεις και υποδείξεις, οι οποίες θα ληφθούν υπόψη στο τελικό κείμενο.

Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2010-2020 - Θέσεις Προτάσεις ΤΕΕ

Τρίμηνος Δημόσιος Διάλογος

  • Οι Ανακοινώσεις του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα για την πολιτική και τα μέτρα που προτείνει για την οδική ασφάλεια όπως αναλύθηκαν κατά τη διάρκεια του Υπουργικού Συμβουλίου στις 22.12.2009, σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με τις αντίστοιχες προτάσεις του ΤΕΕ.


    Στόχος άπιαστος για την Ελλάδα η μείωση των θυμάτων από τροχαία την τρέχουσα δεκαετία  Στόχος άπιαστος για την Ελλάδα η μείωση των θυμάτων από τροχαία την τρέχουσα δεκαετία 10/2009 

    Δελτίο Τύπου 13.10.2009: Ο ευρωπαϊκός στόχος για μείωση των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων κατά 50% τη δεκαετία 2000-2010, ήδη αποδεικνύεται άπιαστος, ενώ ταυτόχρονα, οι πλέον ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι τα παιδιά και οι πεζοί, καταγράφουν μεγάλο αριθμό θυμάτων, σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητήριου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ.

    Το ΤΕΕ, εδώ και μήνες, επεξεργάζεται ένα σύγχρονο και ρεαλιστικό στρατηγικό σχέδιο για τον περιορισμό των τροχαίων, το οποίο θα καταθέσει σύντομα στην Κοινή Γνώμη και σε εμπλεκόμενους φορείς προς διαβούλευση, πριν το υποβάλλει στην κυβέρνηση προκειμένου να αποτελέσει ένα «εργαλείο» στη χάραξη μιας νέας αποτελεσματικής και αξιόπιστης πολιτικής, με δέσμη άμεσων και, προπαντός, ρεαλιστικών μέτρων.


    Προτάσεις - θέσεις ΤΕΕ για την Οδική Ασφάλεια  Προτάσεις - θέσεις ΤΕΕ για την Οδική Ασφάλεια 22.9.2009  

    Υπόμνημα ΤΕΕ προς τα πολιτικά κόμματα, ενόψει των βουλευτικών εκλογών της 4.10.2009, βλ. σελ. 6 (να μπει link - αυτό το αρχείο υπάρχει ήδη)


    Υπέρ του μέτρου της Ελεγχόμενης Στάθμευσης το ΤΕΕ, αλλά με προϋποθέσεις. ΟΧΙ στην «δωρεάν στάθμευση» των επαγγελματικών οχημάτων  Υπέρ του μέτρου της Ελεγχόμενης Στάθμευσης το ΤΕΕ, αλλά με προϋποθέσεις. ΟΧΙ στην «δωρεάν στάθμευση» των επαγγελματικών οχημάτων 09/2009 

    Έγγραφο ΤΕΕ προς το Δήμο Αθηναίων, Σεπτ. 2009

    Δελτίο Τύπου 10.9.2009: Θετική κρίνει την επέκταση του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας το ΤΕΕ και μάλιστα, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Γιάννης Αλαβάνος, θα ήταν σκόπιμο να επεκταθεί περαιτέρω και σε περιοχές, πέρα από το κέντρο, οι οποίες δέχονται πιέσεις στάθμευσης από επισκέπτες και στις οποίες θα πρέπει να εξυπηρετηθούν κατά προτεραιότητα οι κάτοικοι, ώστε να μην εκδιωχθεί από αυτές η χρήση κατοικίας, η οποία απειλείται λόγω ανάπτυξης άλλων χρήσεων

    ΕΔ 2551/14.9.2009


    Διαβούλευση για τον επανασχεδιασμό του δικτύου αστικών συγκοινωνιών λεκανοπεδίου  Διαβούλευση για τον επανασχεδιασμό του δικτύου αστικών συγκοινωνιών λεκανοπεδίου 06-07/2009 
    • Συμμετοχή εκπροσώπων ΤΕΕ, μελών της Μ.Ε. Μεταφορών, στην διαβούλευση που διοργάνωσε το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και ο ΟΑΣΑ, Αθήνα 29.6.2009
      Η διαβούλευση αφορά τον επανασχεδιασμό του δικτύου αστικών συγκοινωνιών του Λεκανοπεδίου, με την αξιοποίηση των νέων δεδομένων που διαμορφώνονται από την επέκταση του δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς, με την συμμετοχή εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τους συναρμόδιους φορείς και την επιστημονική κοινότητα.
    • Συμμετοχή εκπροσώπων ΤΕΕ, μελών της Μ.Ε. Μεταφορών και του ΠΟΑ/ΤΕΕ, στην 2η διαβούλευση που διοργάνωσε ο ΟΑΣΑ, Αθήνα 16.7.2009
      Η διαβούλευση αφορά την κατάρτιση του Γενικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής που έχει στόχο την αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου που εξυπηρετεί τους 84 Δήμους και Κοινότητες της περιοχής ευθύνης του ΟΑΣΑ.

    Παρέμβαση ΤΕΕ για σιδηροδρομικό έργο  Παρέμβαση ΤΕΕ για σιδηροδρομικό έργο 06/2009 

    Έγγραφο ΤΕΕ προς τον Δήμαρχο Χαϊδαρίου - με αφορμή έγγραφο της κίνησης «Πολίτες σε δράση», 4.6.2009

    Στο έγγραφό του το ΤΕΕ ζητά να ολοκληρωθεί το έργο «Σιδηροδρομική σύνδεση λιμένα Ν. Ικονίου με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ» που καρκινοβατεί επί 30 χρόνια και να εφαρμοστούν όλα όσα προβλέπονται από την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος και την μείωση της όχλησης. Επίσης, τονίζεται ότι οι περιβαλλοντικοί όροι πρέπει να υλοποιούνται ταυτόχρονα με την κατασκευή του έργου και επομένως ο χρόνος ισχύος τους δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση χρονικό όριο προκειμένου αυτοί να εφαρμοστούν.

    ΕΔ 2543/6.7.2009

    Έργο νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος  Έργο νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος 06/2009 

    Συμμετοχή εκπροσώπων ΤΕΕ - νομικών και μηχανικών -  στην Ομάδα Εργασίας που συστήνει το ΤΕΕ/Τμ. Ανατολικής Κρήτης και η οποία θα παρακολουθεί την εξέλιξη του έργου του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος με συμβουλευτικό ρόλο προς την Δ.Ε. του ΤΕΕ/ΤΑΚ, Ιούνιος 2009.


    Απομακρύνεται ο στόχος για μείωση των νεκρών κατά 50% έως το 2010  Απομακρύνεται ο στόχος για μείωση των νεκρών κατά 50% έως το 2010 04/2009 

    Θέμα ΕΔ 2532/13.4.2009

    • Ποια είναι τα συμπεράσματα του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας ΤΕΕ
    • Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Προτάσεις άμεσης εφαρμογής για την οδική ασφάλεια
    • Παραμελημένο και επικίνδυνο το οδικό δίκτυο της Εύβοιας

    Συγκέντρωση/επεξεργασία προτάσεων για την οδική υποδομή και το όχημα  Συγκέντρωση/επεξεργασία προτάσεων για την οδική υποδομή και το όχημα 04/2009 

    Σειρά εγγράφων ΤΕΕ προς τα μέλη της Ολομέλειας του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας (ΠΟΑ) του ΤΕΕ, προκειμένου να ολοκληρωθεί ο κύκλος συγκέντρωσης προτάσεων που αναφέρονται στα προβλήματα της Οδικής Ασφάλειας και αφορούν την οδική υποδομή ή το όχημα. Το ΠΟΑ ήδη επεξεργάζεται τις διαθέσιμες προτάσεις, προκειμένου να προβεί στις αναγκαίες παρεμβάσεις προς τους αρμόδιους φορείς και τα όργανα της Πολιτείας, Απρίλιος 2009.


    Οδική Ασφάλεια - Αρμοδιότητες  ΥΠΕΧΩΔΕ: Προτάσεις ΤΕΕ  Οδική Ασφάλεια - Αρμοδιότητες ΥΠΕΧΩΔΕ: Προτάσεις ΤΕΕ 01/2009 

    Έγγραφο ΤΕΕ με προτάσεις προς τον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ., 15.1.09: Οι προτάσεις αφορούν τη λήψη θεσμικών μέτρων σε ζητήματα όπως: η λειτουργική κατάταξη του οδικού δικτύου, η δημιουργία προδιαγραφών ισόπεδων και ανισόπεδων κόμβων, η νομοθετική ρύθμιση του οδικού χώρου, η εφαρμογή της Οδηγίας 1054/2004 περί ασφάλειας σηράγγων, η Κεντρική Χωροθέτηση Σταθμών Ελέγχου Επαγγελματικών Οχημάτων και Επικίνδυνων Εμπορευμάτων, η χιλιομέτρηση, ο ποιοτικός έλεγχος και η διασφάλιση της αρτιότητας των μελετών οδοποιίας από τις Υπηρεσίες Επίβλεψης και η τροποποίηση του Π.Δ. 118/2005. 


    Μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων  Μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων 12/2008 

    Δελτίο Τύπου 23.12.2008:  Το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ καλεί τους αρμόδιους να λάβουν μέτρα για τον έλεγχο στη μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων

    Το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, για μια ακόμη φορά - με αφορμή το πρόσφατο δυστύχημα στην Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων όπου βυτιοφόρο υγρών καυσίμων συγκρούσθηκε με ΙΧ - υπογραμμίζει ότι η κυκλοφορία επικίνδυνων εμπορευμάτων στο οδικό δίκτυο εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, τους οποίους - εκτός των άλλων - επιτείνει και η απουσία Σταθμών Ελέγχου Επικίνδυνων Εμπορευμάτων παρά την οδό, ένα μέτρο που επιβάλλεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και την Ελληνική νομοθεσία, πλην, όμως δεν έχει εφαρμοστεί. Μάλιστα, εξαιτίας της έλλειψης τέτοιων σταθμών η χώρα μας απειλείται από το Ε.Ε. με επιβολή προστίμων από το 2003, καθώς ουδέποτε έστειλε στις κοινοτικές υπηρεσίες τα Φύλλα Δειγματοληπτικού Ελέγχου Επικίνδυνων Εμπορευμάτων.


    Λειτουργία Τροχαίας και εκπαίδευση στελεχών της  Λειτουργία Τροχαίας και εκπαίδευση στελεχών της 11/2008 

    Έγγραφο ΤΕΕ προς τον Υπουργό Εσωτερικών σχετικά με την λειτουργία της Τροχαίας και την ειδική εκπαίδευση των στελεχών της, 25.11.2008

    Στο έγγραφο διατυπώνονται προτάσεις για την αναβάθμιση του ρόλου της Τροχαίας κατά τα πρότυπα άλλων προηγμένων χωρών και η στήριξη του ΠΟΑ/ΤΕΕ στην υλοποίηση των κατάλληλων μέτρων και αποφάσεων.


    Σύνταξη προδιαγραφής σήμανσης εκτάκτων οδικών περιστατικών  Σύνταξη προδιαγραφής σήμανσης εκτάκτων οδικών περιστατικών 10/2008 

    Επιστολή - πρόταση ΤΕΕ προς τον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. και το Υπ. Μεταφορών  για την άμεση σύνταξη προδιαγραφής σήμανσης εκτάκτων οδικών περιστατικών,  27.10.2008.


    Οργάνωση της λειτουργίας οδικών αξόνων  Οργάνωση της λειτουργίας οδικών αξόνων 10/2008 

    Έγγραφο ΤΕΕ προς στους Υπουργούς ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ., Εσωτερικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών για την ανάγκη άμεσης σύνταξης κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας των οδών, 27.10.2008

    Στο έγγραφο τονίζεται ότι είναι αδιανόητο να μην υπάρχουν κοινές προδιαγραφές λειτουργίας στους σημαντικούς οδικούς άξονες της χώρας και ότι η διατήρηση της κατάστασης αυτής δημιουργεί σύγχυση στους χρήστες με άμεσες συνέπειες στο επίπεδο οδικής ασφάλειας και θέτει σε δυσμενή θέση τους δημόσιους φορείς συντήρησης οδών έναντι των παραχωρησιούχων.


    Αντίθετο το TEE στη διάλυση του ΟΣΕ  Αντίθετο το TEE στη διάλυση του ΟΣΕ 10/2008 

    Αντίθετο βρίσκει το TEE η διαφαινόμενη διάλυση του OΣE και η (ουσιαστική) εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου, που προοιωνίζει η τυχόν εφαρμογή του παράδοξου σχεδίου "Μία ευκαιρία για τον OΣE - Ένα μέλλον για το σιδηρόδρομο", η οποία ανακοινώθηκε πρόσφατα από το υπουργείο Mεταφορών. Από το κείμενο αυτό απουσιάζει η εθνική στρατηγική μεταφορών και η ένταξη σ' αυτή κάθε μέσου δημόσιας μεταφοράς και ειδικότερα του σιδηροδρόμου.

    Το TEE, έχοντας υπόψη τη διαχρονική ευθύνη των κυβερνήσεων απέναντι στον OΣE, που σώρευσε στον οργανισμό οργανωτικές και λειτουργικές στρεβλώσεις και τεράστια οικονομικά ελλείμματα, καλεί την κυβέρνηση να ανακρούσει πρύμνα και να αποδεχτεί ένα συνολικό, συστηματικό και τεκμηριωμένο διάλογο με τους κοινωνικούς εταίρους και τους εργαζομένους στον οργανισμό, εγκαταλείποντας περαιτέρω σχέδια απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης του σιδηροδρομικού έργου, που θα είναι εξαιρετικά επιζήμια για την εθνική οικονομία, την ανάπτυξη της χώρας, την κοινωνία, καθώς και τους εργαζομένους.

    ΕΔ 2509/27.10.2008


    Αντίθετο με την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής το ΤΕΕ  Αντίθετο με την αποκρατικοποίηση της Ολυμπιακής το ΤΕΕ 10/2008  

    Δελτίο Τύπου 9.10.2008 Το ΤΕΕ έγκαιρα και με δημόσιες παρεμβάσεις είχε ζητήσει από την κυβέρνηση να σκύψει πραγματικά στο διαχρονικό πρόβλημα του Ομίλου της Ολυμπιακής και να δώσει βιώσιμη και λειτουργική λύση. Θεωρεί ότι ακόμη και σήμερα υπάρχει τέτοια δυνατότητα, έτσι ώστε ο εθνικός αερομεταφορέας, να διατηρήσει τον δημόσιο χαρακτήρα του, ως οικονομικά αυτοτελής οργανισμός και ανταγωνιστική επιχείρηση.


    Προτάσεις Μ.Ε. Θεμάτων Μεταφορών ΤΕΕ για τη διαχείριση της κινητικότητας  Προτάσεις Μ.Ε. Θεμάτων Μεταφορών ΤΕΕ για τη διαχείριση της κινητικότητας 10/2008 

    Στα πρόθυρα κυκλοφοριακού εμφράγματος βρίσκεται η Αθήνα και ακολουθούν άλλες μεγάλες πόλεις, αφού τα ΙΧ αυτοκίνητα υπερδιπλασιάστηκαν μέσα σε μια δεκαετία, ενώ παράλληλα αυξήθηκε ο πληθυσμός τους. Με τα δεδομένα αυτά, η βιώσιμη αστική κινητικότητα αποτελεί ένα σταυρόλεξο προς επίλυση και το πράσινο στοίχημα για τις πόλεις. Το ΤΕΕ προτείνει λύσεις για τη διαχείριση της κινητικότητας, προκειμένου να εξακολουθήσουμε να κυκλοφορούμε στις πόλεις

    Θέμα ΕΔ 2506/6.10.2008: Αστική κινητικότητα: ένα «πράσινο» στοίχημα για τις πόλεις.


    Συνέντευξη Τύπου ΤΕΕ για την Οδική Ασφάλεια ΠΟΑ/ΤΕΕ  Συνέντευξη Τύπου ΤΕΕ για την Οδική Ασφάλεια ΠΟΑ/ΤΕΕ 16.9.2008 

    Δελτίο Τύπου 16.9.2008Την άμεση επικαιροποίηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου και τη συγκρότηση Ειδικής Γραμματείας Οδικής Ασφάλειας ζητά το ΤΕΕ, μετά την εντυπωσιακή αύξηση των τροχαίων στη χώρα μας

    Το ΤΕΕ εκτιμά ότι μετά την εντυπωσιακή αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, απαιτείται η άμεση σύνταξη ενός επικαιροποιημένου Επιχειρησιακού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, με συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων υπουργείων, το οποίο θα προβλέπει συγκεκριμένες δράσεις, σε προσδιορισμένο χρονικό διάστημα, καθώς, επίσης, τη σύσταση ειδικής διυπουργικής επιτροπής παρακολούθησης των έργων και μέτρων. Ως κρίσιμο θέμα θεωρείται η διάθεση πόρων για την συντήρηση του οδικού δικτύου, μετά την εκχώρηση των εσόδων από τα διόδια - τα οποία θεωρητικώς είχαν επιβληθεί για τη συντήρηση του οδικού δικτύου - στις Κοινοπραξίες Παραχώρησης των Αυτοκινητοδρόμων εν είδη κρατικής συμμετοχής στο κόστος κατασκευής των νέων έργων.

    • Ερώτηση στους Υπουργούς Εσωτερικών, ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών κατέθεσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Γ. Μαγκριώτης, αναφορικά με την ανεξέλεγκτη αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων, βασιζόμενος σε όσα ανακοίνωσε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ και οι εκπρόσωποι του ΠΟΑ κατά τη συνέντευξη τύπου.

    Εφαρμογή γερμανικών προδιαγραφών αυτοκινητοδρόμων στον Ελληνικό χώρο  Εφαρμογή γερμανικών προδιαγραφών αυτοκινητοδρόμων στον Ελληνικό χώρο  07/2008 

    Επιστολή - πρόταση στον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ για την υιοθέτηση και εφαρμογή των νέων γερμανικών προδιαγραφών στον Ελληνικό χώρο και ειδικά στους ¶ξονες των έργων Παραχώρησης, 31.7.2008.


    Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων για Συστήματα συγκράτησης οχημάτων σε οδούς  Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων για Συστήματα συγκράτησης οχημάτων σε οδούς 07/2008 

    Έγγραφο ΤΕΕ προς την ΓΓΔΕ/Δ/νση Μελετών Έργων Οδοποιίας, 30.7.2008,

    σχετικά με το τεύχος που συνέταξε η ΔΜΕΟ με θέμα: «Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων για Συστήματα συγκράτησης οχημάτων σε οδούς» και το οποίο συζητείται στο Συμβούλιο Δημ. Έργων.


    Οδική ασφάλεια και ΕΚΑΒ  Οδική ασφάλεια και ΕΚΑΒ 07/2008 

    Έγγραφο ΤΕΕ προς το ΕΚΑΒ, 9.7.2008: Επαναφορά των προτάσεων του ΤΕΕ για την υλοποίηση των συμπερασμάτων της Ημερίδας «Οδική Ασφάλεια και ΕΚΑΒ. Μετά το ατύχημα τι;», που είχε γίνει στις 28.9.2006.

    Υπενθυμίζεται ότι μετά την ημερίδα, είχε γίνει από το ΤΕΕ παρέμβαση προς όλους τους αρμοδίους φορείς και τα Υπουργεία: Υγείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δημόσιας Τάξης, Μεταφορών & Επικοινωνιών, ΠΕΧΩΔΕ, με συγκεκριμένες προτάσεις και μέτρα ανά φορέα, με στόχο τη μείωση του αριθμού των θυμάτων από τροχαία ατυχήματα (βλ. ΕΔ 2423/15.1.2007).


    Διέλευση βυτιοφόρων υγρών καυσίμων  Διέλευση βυτιοφόρων υγρών καυσίμων 05/2008  

    Δελτίο Τύπου 15.5.2008: Επισημάνσεις του ΠΟΑ/ΤΕΕ σχετικά με την ενδεχόμενη απόφαση που θα επιτρέπει τη διέλευση βυτιοφόρων υγρών καυσίμων μέσω σηράγγων του Εθνικού και Επαρχιακού οδικού Δικτύου.

    Η απόφαση να επιτρέπεται η διέλευση των επικίνδυνων φορτίων μέσω σηράγγων του οδικού δικτύου μπορεί να ληφθεί, μόνο εφόσον ισχύσουν τα αυστηρά μέτρα και απαιτήσεις ασφάλειας για τα Διευρωπαϊκά Οδικά Δίκτυα που  προβλέπει η Κοινοτική και Ελληνική Νομοθεσία και όχι άλλα κριτήρια,  γιατί διαφορετικά, πέραν του ότι δεν θα είναι σύννομη, εγκυμονεί, όπως δείχνει και η διεθνής εμπειρία, τεράστιους κινδύνους για το κοινωνικό σύνολο.

    ΕΔ 2490/2.6.2008: Χωρίς σταθμούς ελέγχου επικίνδυνων εμπορευμάτων η χώρα.


    Συντήρηση οδικού δικτύου  Συντήρηση οδικού δικτύου 02/2008 

    Δελτίο Τύπου 19.2.2008: Κάτω από το χιόνι αναδύεται τώρα η «μάχη της λακκούβας». Από την 1η Ιανουαρίου Νομαρχίες και Δήμοι έχουν ευθύνη για τη συντήρηση εκτενέστερου οδικού δικτύου

    Το ΤΕΕ και το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας καλεί τους αρμόδιους να αντιμετωπίσουν άμεσα, με συγκεκριμένους και πρακτικούς τρόπους, τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται, έτσι ώστε και να αποφεύγονται στο μέλλον οι «κόντρες» περί αρμοδιοτήτων, αλλά οι πολίτες να βρίσκουν επαρκώς συντηρημέ-νους τους δρόμους. Συγχρόνως, το ΤΕΕ υπενθυμίζει ότι από 1η Απριλίου του 2008 όλοι οι Σταθμοί Διοδίων περιέρχονται στη δικαιοδοσία των εταιρειών που ανέλαβαν με συμβάσεις παραχώρησης, συνεπώς το Ταμείο Εθνικής Οδοποιΐας, που έως τώρα είναι ο βασικός χρηματοδότης όλων των φορέων συντήρησης του οδικού δικτύου παύει να υφίσταται.  Με δεδομένους τους γνωστούς δημοσιονομικούς περιορισμούς που έχουν τεθεί από το υπουργείο Οικονομίας, αλλά και καθώς δεν προβλέπεται άλλη σημαντική πηγή χρηματοδότησης, το έργο της συντήρησης του οδικού δικτύου κινδυνεύει να δεχτεί ένα ισχυρό πλήγμα με συνέπεια τη ραγδαία επιδείνωση όλων των δεικτών της Οδικής Ασφάλειας.


    Πράσινη Βίβλος της Ε.Ε. για την Αστική Κινητικότητα  Πράσινη Βίβλος της Ε.Ε. για την Αστική Κινητικότητα 02/2008 

    Συμμετοχή εκπροσώπων ΤΕΕ στις συνεδριάσεις που πραγματοποίησαν το Υπ. Μεταφορών και το ΥΠΕΧΩΔΕ - σε θέματα που αφορούν αρμοδιότητές του -  στο πλαίσιο της Δημόσιας Διαβούλευσης για την Πράσινη Βίβλο της Ε.Ε. για την Αστική Κινητικότητα, Φεβρουάριος 2008

    Η διαχείριση και βελτίωση της αστικής κινητικότητας αποτελεί πεδίο διερεύνησης στον Ευρωπαϊκό χώρο, τουλάχιστον μια δεκαετία. Πρόσφατα η ΕΕ έθεσε σε δημόσια διαβούλευση την Πράσινη Βίβλο για την αστική κινητικότητα σε μια προσπάθεια για οργανωμένη δράση με στόχο την αντιμετώπιση και επίλυση των σχετικών προβλημάτων.


    Αναβάθμιση της Οργάνωσης και λειτουργίας του ΠΟΑ/ΤΕΕ  Αναβάθμιση της Οργάνωσης και λειτουργίας του ΠΟΑ/ΤΕΕ 01/2008 

    Έγκριση σχετικού Πλαισίου Αναβάθμισης ΠΟΑ/ΤΕΕ, Ιανουάριος 2008:

    Με την απόφαση ορίζονται Εκτελεστική Γραμματεία ΠΟΑ, Συμβούλιο ΠΟΑ και  Ολομέλεια ΠΟΑ. Επίσης, τίθενται οι άξονες δραστηριοτήτων, καθώς και οι βασικοί στόχοι του ΤΕΕ, μέσω του ΠΟΑ.


    Ε.Ο. Κορίνθου - Πατρών - Το ατύχημα στο Κιάτο  Ε.Ο. Κορίνθου - Πατρών - Το ατύχημα στο Κιάτο 01/2008 

    Δελτίο Τύπου 16.1.2008: Η Ε.Ο. Κορίνθου-Πατρών - Το χθεσινό πολύνεκρο ατύχημα στο Κιάτο

    Το ΤΕΕ θεωρεί απαραίτητο μέχρι την έναρξη των εργασιών μετατροπής σε αυτοκινητόδρομο, να ληφθούν τα μέγιστα δυνατά μέτρα βραχυπρόθεσμων παρεμβάσεων (συντήρηση στηθαίων, βελτίωση ορατότητας, κόμβοι κλπ.) καθώς και δαπανηρότερα μέτρα (νέοι αντιολισθητικοί τάπητες, φωτογραφίες, κάμερες κ.α.) προκειμένου άμεσα να μειωθεί η εκατόμβη θυμάτων.


    Το ΤΕΕ για τις εξελίξεις στην Ολυμπιακή  Το ΤΕΕ για τις εξελίξεις στην Ολυμπιακή 12/2007 

    Δελτίο Τύπου 20.12.2007:  Το ΤΕΕ καλεί την κυβέρνηση να ενσκήψει στα πραγματικά προβλήματα και να δώσει τη βιώσιμη λύση που ζητά τόσο ο ελληνικός λαός, όσο και οι εργαζόμενοι στον εθνικό αερομεταφορέα. Στην ανακοίνωση αναφέρονται τα αίτια απαξίωσης της Εταιρείας, η διαχρονική συμβολή της στην εθνική οικονομία και την πρόοδο της χώρας, αλλά και οι λόγοι που οδηγήθηκε στη σημερινή κατάσταση.


    Ποδήλατο: Οδηγός σχεδιασμού και Αξιολόγησης Δικτύων  Ποδήλατο: Οδηγός σχεδιασμού και Αξιολόγησης Δικτύων 11-12/2007 
    • Έκδοση από το ΤΕΕ του βιβλίου: «Ποδήλατο: Οδηγός σχεδιασμού και Αξιολόγησης Δικτύων» (των Θ. Βλαστού Αν. Καθηγ. ΕΜΠ, Δρ. Ν. Μπαρμπόπουλου και Δρ. Δ. Μηλάκη), Νοέμβριος 2007

    Πρόκειται για μια εμπεριστατωμένη καταγραφή της ιστορίας του μεταφορικού αυτού μέσου, των σύγχρονων τάσεων, αλλά και των μελλοντικών προοπτικών, με έμφαση στις όποιες προσπάθειες καταβάλλονται (ή μπορούν να καταβληθούν) στη χώρα μας για επάνοδό του στην καθημερινή μας ζωή.

    Παρουσίαση του βιβλίου στη σελίδα Εκδόσεων του ΤΕΕ

    • Εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου, Αθήνα 11.12.2007, στο πλαίσιο και της πολιτικής υπέρ της υποστήριξης του ποδηλάτου ως μέσου μεταφοράς μέσα στην πόλη

    Δελτίο Τύπου 13.12.2007: Το ΤΕΕ παρουσιάζει το Ποδήλατο. Μια έκδοση που μελετά το παρελθόν και προσβλέπει στο μέλλον 

    Θέμα ΕΔ 2470/31.12.2007: Έρχεται από το παρελθόν για να μας οδηγήσει στο μέλλον

    ·   Ένα μέσο για όλους και σε κάθε περίσταση

    ·   Ας δώσουμε χώρο στη ζωή μας

    ·   Κι όμως το ποδήλατο είναι συγκοινωνιακό μέσο

    ·   Στις πόλεις του κόσμου

    ·   Είπαν με αφορμή την έκδοση του ΤΕΕ

    • Στο πλαίσιο αυτό, υλοποιήθηκαν δύο ακόμη εκδηλώσεις παρουσίασης του βιβλίου στην Κρήτη και συγκεκριμένα από το Δήμο Ηρακλείου και το ΤΕΕ/Τμ. Ανατολικής Κρήτης στο Ηράκλειο στις 29.1.2008 και από το ΤΕΕ/Τμ. Δυτ. Κρήτης στα Χανιά στις 31.1.2008.

    Προβλήματα στο οδικό δίκτυο από τα τετράτροχα με κίνηση δίτροχου  Προβλήματα στο οδικό δίκτυο από τα τετράτροχα με κίνηση δίτροχου 07/2007  

    Επιστολή στον Γ.Γ. του Υπουργείου Μεταφορών, σχετικά με το μείζον πρόβλημα που δημιουργείται από τα τετράτροχα με κίνηση δίτροχου στο οδικό δίκτυο ιδιαίτερα στις τουριστικές περιοχές της χώρας, 12.7.2007.


    Διαλειτουργικότητα συστημάτων Τηλεδιοδίων στην ΕΕ  Διαλειτουργικότητα συστημάτων Τηλεδιοδίων στην ΕΕ 07/2007 

    Επιστολή - πρόταση στον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. για τις απαραίτητες συμπληρώσεις επί του σχετικού Π.Δ. που αφορούν την ύπαρξη ενιαίου συστήματος τηλεδιοδίων αλλά και την κατηγοριοποίηση των οχημάτων για τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων Τηλεδιοδίων στην ΕΕ, 12.7.2007.


    Κατάταξη Περιφερειακού - Νομαρχιακού Οδικού Δικτύου  Κατάταξη Περιφερειακού - Νομαρχιακού Οδικού Δικτύου 05/2007  

    Έγγραφο ΤΕΕ προς στον Υπουργό ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ. για την άμεση έκδοση των κριτηρίων κατάταξης του Περιφερειακού - Νομαρχιακού Οδικού Δικτύου, 24.5.2007

    Στο έγγραφο τονίζεται ότι η πλειοψηφία των Δ/νσεων Δημ. Έργων των Περιφερειών αδυνατεί να προχωρήσει στον καθορισμό του δικτύου που θα συντηρείται από τις Περιφέρειες, τις Ν.Α. και τους Δήμους ή τις Κοινότητες, όπως προβλέπεται από την έκδοση της ΥΑ στις 20.3.2007 «Καθορισμός των οδών του Ν. Αττικής και των ολοκληρωμένων τμημάτων των αυτοκινητοδρόμων που η συντήρησή τους ανήκει στην αρμοδιότητα της ΓΓΔΕ/ΥΠΕΧΩΔΕ».


    ΤΕΕ: Συμβολή στην εκπαίδευση στελεχών της Τροχαίας  ΤΕΕ: Συμβολή στην εκπαίδευση στελεχών της Τροχαίας 05/2007 

    Ολοκλήρωση τριών κύκλων θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης στελεχών των Υπηρεσιών της Τροχαίας από όλη τη χώρα - με συμμετοχή και μελών του Παρατηρητηρίου ΟΑ του ΤΕΕ - όπου έλαβαν μέρος 152 αξιωματικοί

    ΕΔ 2440/21.5.2007


    Έκθεση πεπραγμένων ΠΟΑ του ΤΕΕ  Έκθεση πεπραγμένων ΠΟΑ του ΤΕΕ 04/2007 

    Δελτίο Τύπου 3.4.2007: Βασικά συμπεράσματα από την Έκθεση πεπραγμένων του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ

    Δυο κόκκινες, μια κίτρινη, τρεις πράσινες και δυο οριακά πράσινες «κάρτες» χαρακτηρίζουν τη δράση ισάριθμων κρατικών υπηρεσιών (υπουργεία και φορείς) σε ότι αφορά τη μείωση των τροχαίων και την αύξηση της οδικής ασφάλειας στη χώρα μας κατά το 2006. Αυτό προκύπτει από την Έκθεση Πεπραγμένων του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας που παραδόθηκε στον Πρόεδρο του ΤΕΕ.


    Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και Οδική Ασφάλεια  Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και Οδική Ασφάλεια 03/2007 

    Μετά από εισήγηση της Επιτροπής Παρακολούθησης του Μνημονίου ΤΕΕ-ΕΝΑΕ, το ΤΕΕ αποφάσισε να εκδώσει βιβλίο με τίτλο: Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και Οδική Ασφάλεια (από τα πρακτικά της σχετικής ημερίδας της 15.6.2006) προκειμένου να χορηγηθεί δωρεάν στους φορείς της Νομαρχιακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Μάρτιος 2007.


    Προτάσεις ΤΕΕ για ασφάλεια στις σιδηροδρομικές διαβάσεις  Προτάσεις ΤΕΕ για ασφάλεια στις σιδηροδρομικές διαβάσεις 03/2007 

    Επιστολή ΤΕΕ στον Πρόεδρο του ΟΣΕ με προτάσεις που μπορούν να βελτιώσουν τα προβλήματα της οδικής ασφάλειας στις σιδηροδρομικές διαβάσεις, 7.3.2007

    Στο έγγραφο τονίζεται ότι κρίνεται απολύτως αναγκαία η συνεργασία ΟΣΕ και ΥΠΕΧΩΔΕ, με σκοπό την άμεση επίλυση του προβλήματος των αρμοδιοτήτων, σε συνδυασμό με την τροποποίηση του σχετικού Π.Δ. και την άμεση εκπόνηση των σχετικών μελετών.


    Παρέμβαση ΤΕΕ για τον ΚΟΚ  Παρέμβαση ΤΕΕ για τον ΚΟΚ 01/2007 

    Παρέμβαση του ΤΕΕ στη συζήτηση για την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με 36 συγκεκριμένες παρατηρήσεις

    Στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής κατέθεσε το ΤΕΕ τις παρατηρήσεις, απόψεις και συγκεκριμένες υποδείξεις του σε ότι αφορά τον υφιστάμενο ΚΟΚ, αλλά και τις προτάσεις αναθεώρησής του, που έχουν γίνει από το υπουργείο Μεταφορών. Πρόκειται για κείμενο - καρπό της ενδελεχούς και διαρκούς μελέτης των δεδομένων που εδώ και μερικά χρόνια γίνεται από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, αλλά και μιας προσπάθειας να ενσωματωθούν στο νέο ΚΟΚ προβλέψεις που είτε υπάρχουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, είτε έχουν προκύψει από την εφαρμογή νέων τεχνικών και τεχνολογιών.

    Δελτίο Τύπου 18.1.2007

    Θέμα ΕΔ 2425/29.1.2007: Η ανθρώπινη ζωή δεν αποτιμάται σε χρήμα.


    Ραδιοφωνικά spots για την Οδική Ασφάλεια  Ραδιοφωνικά spots για την Οδική Ασφάλεια 1/2007 

    Χορηγία ΤΕΕ για την παραγωγή και αναμετάδοση Ραδιοφωνικών και Τηλεοπτικών spots για την Οδική Ασφάλεια και επιμέλειά τους από το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, σε συνεργασία με το Υπ. Δημ. Τάξης.

     



    Λοιπές Δραστηριότητες  Λοιπές Δραστηριότητες

    Συμμετοχή εκπροσώπου του ΠΟΑ/ΤΕΕ ως εισηγητή σε Ημερίδα για την Οδική Ασφάλεια που διοργάνωσε το Τμήμα Τροχαίας Αγρινίου, Αγρίνιο 18.9.2009


    Συμμετοχή εκπροσώπου του ΠΟΑ/ΤΕΕ ως εισηγητή σε Διεθνές Συνέδριο για την Οδική Ασφάλεια που διοργάνωσε το Βιομηχανικό Επιμελητήριο Εύβοιας, Χαλκίδα, 25-27.6.2009

    ΕΔ 2547/3.8.2009: Η οδική ασφάλεια στην Ευρώπη


    Εφαρμογή Εκστρατειών Αφύπνισης του Κοινού για τη Βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας, Βόλος 22.5.2009, Εργ. Συγκοινωνιακής Τεχνικής Πανεπ. Θεσσαλίας σε συνεργασία με το ΤΕΕ/Τμ. Μαγνησίας  - Συμμετοχή ως εισηγητή μέλους του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ 



    [ΝΕΟΙ-ΑΝΕΡΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ]
    [ΜΕΛΕΤΗΤΕΣ-ΕΡΓΟΛΗΠΤΕΣ]
    [ΕΛ.ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΙΔΙΩΤ. ΤΟΜΕΑ]

      © 2003 - 2010 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. Όροι χρήσης | Προστασία προσωπικών δεδομένων | Αναφορά προβλήματος